Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Dagje tuin/zelfvoorziening/wol/kijken


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Laten we cursus dagen gaan organiseren Tis jammer dat het zo'n stuk rijden is steeds. Maar kruidvat verkoopt vaak treinkaartjes voor weinig, en de cursus is dan natuurlijk gratis. En je leert een boel, ziet hoe anderen iets doen, krijgt een boel spullen mee (in de zomer groeit en bloeit hier bijv. al zoveel dat ik heel wat uit te delen heb ) Dus leuk!!

 

Voor het vilten lever ik de wol en de ruimte wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super tof idee! Ik heb al wel eens bedacht dat ik het gaaf zou vinden de tuinen van de mensen hier te zien in het echt, en 'zeker' ook die van jou. (schapen aaien en geiten van m`n jas laten eten)

En dan ook nog vilten

Het is trouwens vast ook heel goed zelf uit te vinden hoe het moet, met een beetje google hulp of uit een boekje.\

 

Edit: groeien katoenbomen ook in Nederland trouwens? Katoen is ook mooi materiaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit een boekje kan natuurlijk ook, maar het is leuker als je het van iemand leert die het al jaren doet, en die het misschien op sommige punten niet eens is met het boekje. Omdat het bijvoorbeeld met een ander voorwerp veel beter gaat (ik zeg maar wat )

Katoenplanten groeien vast in NL, maar of je er wel wat van kan oogsten...? geen idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk idee zo'n cursus dag

Juna, ik had laatst ook een site bekeken van een mevrouw die (lijkt het) de hele dag beestjes zit te breien. Ze woont in Engeland en verkoopt ze over de hele wereld. Lijkt me erg leuk om s een keer in het echte te zien, al die fröbel dingetjes en hoe ze ontstaan. Die eikeltjes zijn toch wel schetig en decoratief in de herfst. Kan je natuurlijk ook aan iemand kado doen die dat soort dingen op prijs stelt.

Oh ja die mevrouw die zoveel breit heeft ook een paar MM bakken staan voor haar groentes: http://littlecottonrabbits.typepad.co.uk/

Volgens mij was er al eens iemand die deze link had geplaatst hier toen het ging over MM bakken met een tunneltje erboven.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je er niet gelijk een cursus zelfvoorziendheid tegenaan gooien?

 

Jasmin, misschien kun je met iemand meerijden?

 

 

Allemaal onderwerpen die ik leuk vind... dus ik houd wel even in de gaten of er iemand zich opgeeft die mijn woonstee (Amersfoort) passeert op weg naar...

 

Behalve als het precies op 1 juni zou vallen... dan ben ik al bezet... gaat mijn 'broertje' trouwen... ha, ha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had even een googletje nodig... Ik vrees dat het voor mij te ingewikkeld wordt met openbaar vervoer enzo.

 

 

ik reis net als jij met openbaar vervoer en mijn ervaring is dat met trein en bus je bijna overal komt.

zelf kom ik uit noord limburg en is vanuit hier 2,5 uur reizen.

gaat bus naar zelhem en vandaar is vast ook weer iets te regelen ....

 

voor jou is het zelfs minder ver!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had even een googletje nodig... Ik vrees dat het voor mij te ingewikkeld wordt met openbaar vervoer enzo.

 

 

ik reis net als jij met openbaar vervoer en mijn ervaring is dat met trein en bus je bijna overal komt.

zelf kom ik uit noord limburg en is vanuit hier 2,5 uur reizen.

gaat bus naar zelhem en vandaar is vast ook weer iets te regelen ....

 

voor jou is het zelfs minder ver!!

 

Poeh... dat is totaal vijf uur reistijd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de bus kom je nog lang niet in de buurt van ons huis Maar we kunnen je zo oppikken op het treinstation van Vorden of Doetinchem hoor

 

dat lijkt me een SUPERAANBOD!!

 

@jasmin: je moet er wat voor over hebben.....

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook zoiets (ook openbaar vervoer) volgens 9292ov.nl 3 tot 3,5 uur! Toch lijkt het me leuk. Ik wil het wel doen maar moet dan misschien iemand zoeken waar ik bij kan blijven slapen. Ik kende voorheen iemand in Laag Keppel, maar die woont nu ergens anders. Dus ik moet nog even verder uitzoeken.

 

 

Edit:

Ik lees nu pas over Doetinchem, dat zou het al reduceren naar naar 2,5 uur reistijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks ziet ze t verschil niet meer tussen de bezoekers en de varkens

Wij hebben wel een grote tent, duurt alleen ff om op te zetten.

Zeg, 1 juni valt op een woensdag. Lijkt mij niet echt handig met mensen die werken. De dag erna is het Hemelvaart (weet niet of er veel gelovigen op het forum zitten die dan niet willen om eoa. reden?) En de vrijdag erop hebben sommigen ook vrij omdat dat nog maar 1 dagje ertussen is. En dan is er nog het weekend

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga dit onderwerp goed in de smiesjes houden.

maar misschien gaat er wel een heel aardige meneer uit deze regio die kant op en als ik het lief vraag mag ik vast meerijden?

 

is het een idee, om het in juni te laten vallen rond de periode dat ook de farm en country fair Aalten is , die ook erg de moeite waard is.

leuk voor een weekendje weg.

ongeveer zelfde regio als ik me niet vergis?

 

trouwens je mag best wat vragen voor het organiseren van zo'n dag.

al eraan gedacht dat al die magen en kelen ook gevuld willen worden, plus de moeite en tijd die je er zelf in stopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar misschien gaat er wel een heel aardige meneer uit deze regio die kant op en als ik het lief vraag mag ik vast meerijden?

Heej dat lijkt mij wel! Nou, bij mij wil je niet in de auto zitten(heb geen rijbewijs en dat is heel bewust ) en alhoewel ik net al zat te denken kan ik mooi met jou meerijden met de trein en het me best wel erg leuk lijkt, ga ik zo'n dagje uit dit jaar naar alle waarschijnlijkheid gewoon niet redden.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...