Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Heb ik mijn kolen te vroeg verplant ?

heidike_21

Recommended Posts

Koel kan, maar geef ze niet teveel water, dan gaat de groei ook langzamer...

Bij mij staan ze zo'n cm of 5 met 2 bladparen. Ik ga ze niet uitspenen, vorig jaar ging dat ook goed, dus dit jaar verpoot ik ze direct in de volle grond. Ik heb er zoveel van dat ik wel een gokje kan wagen...

En als je niet te veel waarde hecht aan biologische teelt zou ik in het begin Knolvoet vrij er bij doen. Je doet dat ip als eerste bij het kiemen, daarna na tien dagen nog een keer. Ik doe het dan nog een keer als ik ze in de volle grond zet.

Wil geen chemicalien gebruiken? Kan ook, er zijn genoeg opties op internet te vinden om Knolvoet tegen te gaan, alleen helpen ze vaak niet helemaal afdoende...

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Ik heb mijn kolen ook heel vroeg verplant, ze hadden nog maar 2 blaadjes. Het was kiezen of delen: ze waren zo lang aan het worden dat ze om zouden vallen, dus toch maar verspeend en dieper gezet. Ze staan nu lekker koel voor het keukenraam (helaas nog niet buiten) en ze doen het prima, dus ik denk dat het met die van jou ook wel goed zal komen. Bij mij ging het om mijn witte kool, palmkool en spruitkool.