Jump to content

Waar kas kopen

Recommended Posts

marktplaats of beter nog de moestuinkennissenkring

bij ons in H zijn er af en toe mensen die een kas thuis toch teveel werk vinden en hem dus weg doen

afbreken en weer plaatsen is goed te doen als je een beetje handig&voorzichtig bent

ouder glas is brosser, oudere rubbers willen nog wel eens scheuren

ophalen gaat goed met een (huur)busje, glas zou ik vertikaal vervoeren met tussen en onder elke plaat een stuk krant om plakken te voorkomen

bent u (of je) een amateur of een echte moestuinier????

Als je een amateur bent:dan zou ik eerst voor een wat kleineren kas.of zoon tunnel(licht ook aan de ruimte die je heb)

Als je een echtje moestuinier bent:dan zou ik even op marktsplaats kijken of..of ibay?of op beurzen.

Groetjes quincy

als ik hoofdpijn krijg dan weet ik dat me plantjes naar boven kommen

Ik had net gister dit door gelezen:

http://www.mooiemoestuin.nl/moestuin/een-kas-aanschaf/

Het is een wat lang verhaal maar er staan wel aandachtspunten in over het kopen van een 2e hands, en ook staan er linken onderaan waar je 2e hands wat kan kopen.

Ik wil ook graag een kas maar vind het een beetje duur, ik heb nu een rol gewapend plastic gekocht (marktplaats) dat ik aan een oud frame van een werktent (voor bouwvakkers om droog onder te werken) ga bevestigen. Zo heb ik voor 50 eu een kasje van 3x4 voor de komende tijd. (frame had ik al dus)

• 1 year later...

Tip: wie een gebruikte kas wil kopen moet nu, om deze tijd van het jaar, gaan kijken op marktplaats etc. In het voorjaar wil iedereen een kas en wil niemand ze kwijt, je betaalt er dan veel meer voor, omdat er haast geen aanbiedingen zijn. Zojuist heb ik even gekeken, er staan er verschillende te koop, langer dan een paar dagen al. Zoeken op tuinkas, gebruikt.