kiara_shi Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Even met mij nieuwe zaailingen pronken. Ik ben zo trots als een pauw. *lol*Dit jaar pas echt actief begonnen om zelf eigen (bio) groente en fruit te kweken. Koolrabi (Bolster) Kapucijners (Bolster) En mijn citroen plantjes:http://kiarashi.tumblr.com/post/46946412316/i-started-growing-lemons-ever-since-i-placed-aOndanks dat het voor de winter gezaaid is en weinig zon gekregen heeft, doet hij het goed. Nou maar hopen dat hij vruchten geeft. Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Het beginneling zijn is meestal wel af te lezen aan de hoeveelheid zaailingen Maar! Beter te veel dan te weinig tenslotte Advies: ik zou de koolrabi snel even uitdunnen, voor ze elkaar in de verdrukking helpen. Hier (oa) kan je meer info vinden ook:http://www.vrolijketuinier.nl/groenten_koolrabi.htm Quote
jasmin Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Leuk die citroenplantjes. Hoeveel jaar zou het duren voordat die vrucht gaan dragen?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
roosmarij Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Ja, ik zat ook al te kijken naar je citroenplantjes.... Maar hoezo helpt een magneet onder het potje de groei? Hoe moet ik me dat voorstellen Marijke Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Missmass Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Mijn citroenboompje is nu bijna 3 en nog te klein om vruchten aan te verwachten. Je zal dus serieus geduld moeten hebben! Maar natuurlijk wel te gek als het uiteindelijk lukt, plus je hebt er in de winter een leuke kamerplant bij, toch? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
kiara_shi Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Geplaatst: 8 april 2013 (aangepast) @Janine~Bustani: Bedankt voor de link. Gelukkig gaan ze binnenkort ook naar buiten. Ik moet nog even afwachten met het weer, maar ook of ik die dag tijd heb. Maar ik hoop deze week, ik weet dat ze ruimte hard nodig hebben. Ze groeien als kool. @jasmin: Ik hoop volgend jaar al of die jaar daarna zeker. Deze zijn maar een klein half jaartje oud; ze zijn namelijk net voor de winter gezaaid. In principe kunnen citrusbomen al vruchten geven 12 maanden later nadat er voor het eerst bloemen in gekomen zijn.Maar ik ben ook een beetje twijfelachtig. De zaadjes heb ik van een citroen uit de supermarkt. Het komt voor dat zaden wel ontkiemen (weliswaar moeilijk) maar geen vruchten geven als deze van een supermarkt afkomstig zijn. Gelukkig kiemde de zaadjes redelijk snel, dus ik hoop op het beste. 26 september 2017 aangepast door Gast Quote
kiara_shi Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Geplaatst: 8 april 2013 @Missmass: Heb je vorig jaar al bloemen gehad? Quote
Missmass Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Nee, die kwamen 3 maanden geleden voor het eerst. Nu het boompje bijna naar buiten mag hoop ik op een nieuwe bloei zodat er ook mogelijke bestuiving kan plaatsvinden, maar het boompje is nog zo klein (30 cm hoog) dat ik het betwijfel of het dit jaar al zal gaan lukken. Maar hoop doet leven! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
kiara_shi Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Geplaatst: 8 april 2013 Als je plantje dit jaar krachtig doorgroeit, kun je volgend jaar wellicht vruchten krijgen. Een kleine update over mijn citroenplantjes (6 dagen later):(Grotere afbeeldingen zijn op tumblr terug te zien.) Zelf denk ik niet dat de snelle groei te danken is aan de magneet alleen. Ik blijf toch een beetje sceptisch. Het is namelijk te mooi om waar te zijn. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Heb je ook plantjes waar geen magneet onder zit dan? Anders is het geen test natuurlijk. Jonge plantjes groeien zonder magneet ook verbazingwekkend hard. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Niet om nou de boel te verstoren hoor. Maar mijn Citroen groeit nu al een week of wat nog véél harder. Dat doen citroenen nu eenmaal al zo vroeg. Ding gaat als een tierelier en blijft ook nog wel even zo gaan hoor ! ( en zonder magneet dus , maar dat zegt ook niks , ik heb daar nul verstand van ) Quote
kiara_shi Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Geplaatst: 9 april 2013 (aangepast) @Jorieke123: Nee, helaas. Had ik eigenlijk moeten doen. Dan kunnen we pas echt zeggen of de magneet invloed heeft gehad of niet. Omdat ik zelf weinig vertrouwen erin gehad heb, deed ik dit ook niet, wat natuurlijk stom was achteraf. Ik hou mijn citroenplantjes al maanden bij, maar de laatste tijd begint hij in rap tempo te groeien en dat gebeurde vanaf de periode dat ik de magneet gebruikte. Vandaag zag ik al dat er weer nieuwe bladscheuten op komst zijn. *happy*Maar na het lezen van het berichtje van Bit, is dit zo te zien normaal. 26 september 2017 aangepast door Gast Quote
lombok Geplaatst: 12 april 2013 Geplaatst: 12 april 2013 Wauw, prachtige zaailingen je kunt er mee naar de markt ik betaal hier voor vier plantjes € 1.09. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.