Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vraagje over monsanto

Featured Replies

Geplaatst:

Welke zaadbedrijven heeft ie al opgekocht in de eu

Zodat ik die kan mijden

Ik weet dat er al zaadbedrijven opgekocht zijn door dit bedrijf, maar welke ?

Geplaatst:

Het zit je wel dwars he? Het forum lijkt me niet een geschikte plek om je gelijk te halen of een hetze te beginnen...

Geplaatst:

Ik snap niet wat er verkeerd is Janine , hij gaf niet aan een discussie te willen starten, het was slechts een vraag waar hij alle reden toe heeft.

Geplaatst:

Seminis, De Ruiter Seeds en Western Seed

Geplaatst:

En niet te vergeten een aandeel (jammer genoeg) in L.U. wageningen.

Waar ik zelf niet bij van kan worden.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

En ze zijn een van de investeerders van de wereldzaadbank in spitsbergen

Geplaatst:

Dit is een bedrijf wat beter zijn handen kan afhouden van alles wat met de natuur te maken heeft.

m.v.g.

hans.

Geplaatst:

Ja, maar dat doen ze helaas niet.

En dan is het wel goed te weten tot waar hun tentakels allemaal reiken, zodat je daar vér uit de buurt kunt blijven...

Geplaatst:

Erger nog dan plofkip n.l. rijst met menselijk dna. Dat wil je echt niet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Rijst met menselijk DNA? Waar haal je dat dan vandaan?

Geplaatst:
Ik snap niet wat er verkeerd is Janine , hij gaf niet aan een discussie te willen starten, het was slechts een vraag waar hij alle reden toe heeft.

Aangezien hij/zij gelijk in het voorsteltopic al een link plempt denk ik dat er meer achter zit, maar prima hoor, ik ben al weer weg hier

Geplaatst:

Zoek en gij zult vinden Google maar rijst met menselijk dna o.a http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=M111&ss=P716&l=NL En het is niet alleen Monsanto maar ook BASF en nog vele andere enge bedrijven.

En ik ben best voor veredeling maar om nu alle diversiteit in de wereld te vernietigen ben ik niet voor.

Geplaatst:

Dat van die rijst met menselijke DNA klopt.

Ik heb geen discussie van topicstarter meegemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier iemand pro-Monsanto kan zijn. Grootste boevenorganisatie, nog erger dan de wapenhandel (wapens kan je aan zien komen) maar ik ga even een keer verder niet in discussie.

Geplaatst:

gelukkig er zijn meer mensen die al wakker zijn!

is een interressante site.......

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
nog erger dan de wapenhandel (wapens kan je aan zien komen) maar ik ga even een keer verder niet in discussie.

Agent Orange, Vietnam oorlog.. Monsanto was de belangrijkste leverancier. En dan ook met dat GMO's gedoe, Ja dan zijn ze erger

Geplaatst:

Vervolgen van biologische boeren, zelfmoordgolven boeren in India, opdringen van gmo mais en rijst als ontwikkelingshulp aan ontwikkelingslanden die principieel gmo weigeren als zaaigoed, ziektes van arbeiders en omwonenden na sproeien in Chili en Argentiniè....

Geplaatst:

Ah, monsanto... de grootste ramp van de mensheid. *lol* Ik ben ook geen voorstander van monsanto.

Gisteren zou ik je nog vertellen dat je het beste voor biologische zaden kunt gaan dan zit je wel goed, maar die woorden slik ik in.

Ga voor biologisch dynamische zaden. Waarom? Omdat biologische rassen volop genetisch worden gemanipuleerd. En het ergste is nog dat deze stappen worden gedaan door de bio industrie zelf. Dit wordt ook het nieuwe CMS kweekmethode genoemd. Kort samengevat, cellen van verschillende soorten worden met elkaar samengevoegd om zo een hogere oogstopbrengst te realiseren. Cellen van bijvoorbeeld bloemkool wordt samen met bijvoorbeeld radijscellen door middel van chemische of elektrische stimulering tot celfusie geforceerd. Dit is via de gebruikelijke kweek onmogelijk is en volstrekt onaanvaardbaar. Deze "biologische CMS producten" worden ook in bio winkels verkocht. Die bio industrie die hieraan meedoen moeten zich schamen. Er hangt nog een kaartje aan deze methode. De CMS zaden zijn niet geschikt om opnieuw gezaaid te worden of te reproduceren. Waardoor telers met dezelfde situatie te maken krijgen waar monsanto zo berucht om is geworden.

Geplaatst:

Hè????

Ik dacht dat biologische zaden niet genetisch gemanipuleerd werden?

Kun je die gemanipuleerde zaden ergens aan herkennen?

Geplaatst:

Aan het "nu nog beter resisent ", groter, mooier en ga zo maar door. ik kan niet anders zeggen dan dat door de consument ook gevraagt wordt want ook in de biowinkel mag er geen plekje op het fruit/groente zitten. Anders hoeft de doorsnee mens het niet meer. WIJ NIET, wij zijn blij met elke zelf gekweekte groente. En is het te weinig voor en maaltijd dan gaat het wel in de soep e.d.

Geplaatst:

Hmm, 100% zeker ben ik niet en per bio bedrijf is het verschillend hoe ze het formuleren met woorden, maar voor alsnog wordt het vaak aangeduid als "F1 hybride." Ik ga ervan uit dat je weleens gehoord heb van "bio geteeld ... F1" zoals op de website van zaadhandelvanderwal, vlaamszaadhuis, moestuinwebshop, etc. Misschien dat je hier kan spreken dat het zeker om CMS gaat. (?)

Het beeld wat consumenten heeft bij het woord biologisch, is de werkelijkheid niet meer. Men denkt dat biologisch gezond is. Oorspronkelijk was biologisch ook gezond, maar dat is nu niet meer aan de orde. Er komt pesticide resten voor in biologische producten, biologische vleesvervangers bestaan uit extra ingrediënten die juist ontzettend slecht zijn voor de gezondheid ondanks dat het verkocht wordt als "biologisch". Je denkt dat je er goed aan doet, maar niets is minder waard.

Ook de biologische sector zal in de toekomst een imago klap oplopen en helaas zal dit ten koste gaan van de échte biologische en oorspronkelijke (heirloom) gewassen die boeren en telers verbouwen. Telers zullen in de toekomst ook onder druk komen te staan. De vraag naar CMS gewassen stijgt enorm vanwege de "goede" oogstopbrengsten.

De bron van mijn informatie is hier terug te lezen:

http://www.fr-online.de/wirtschaft/genmanipulation-durch-die-hintertuer,1472780,22306966.html

Geplaatst:

niet te veel paniek zaaien he, F1 hybride staat gewoon voor dat het het kruising is tussen 2 rassen, die dus niet soortecht terug komt, en alleen te verkrijgen is door het herhalen van die kruising

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.