Geplaatst: 20 juni 201312 j Lees dit net op de NOS website: http://nos.nl/artikel/520345-voedselprijs-naar-biotechbedrijf.html Waar zijn ze mee bezig??
Geplaatst: 20 juni 201312 j En dan is de vraag: in hoeverre is de organisatie achter die prijs, onafhankelijk en objectief? |Als je al zelfs overheden zo ernstig beïnvloed, waarom een organisatie dan niet he. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 21 juni 201312 j Lees dit net op de NOS website: http://nos.nl/artikel/520345-voedselprijs-naar-biotechbedrijf.html Waar zijn ze mee bezig?? Lachertje. Denk dat Dennis gelijk heeft. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 21 juni 201312 j Tuurlijk, als ze de FDA al in hun zak hebben en meer organisaties enz dan lukt dat hierbij ook wel.
Geplaatst: 21 juni 201312 j Hoe kan een weldenkende organisatie nou zo'n prestigieuze prijs uitrijken aan zo'n giftige bende??!!
Geplaatst: 21 juni 201312 j De minister van buitenlandse zaken in de vs heeft die prijs bekend gemaakt , luidt het artikel....wellicht hij aandacht af wil wenden van die scheepsladingen vol GMO mais, vernietigd werden door china....it's alllll politics Ik begrijp de wereld niet meer......
Geplaatst: 23 juni 201312 j Allang genoemd natuurlijk maar kwam 'm net tegen... "The World according to Monsanto" Ter download in ieder geval via deze pagina (datum 21-6, of via zoekfunctie) http://eztv.it/
Geplaatst: 23 juni 201312 j Gister gezien, soms wel droog gebracht maar er kwamen ook een paar dingen naar boven die ik nog niet wist en waar ik best van schrok. Ik wist niet dat het zo erg al was, wat een afschuwelijk en gevaarlijk bedrijf, in de middeleeuwen had de kerk de macht in de politiek veroverd, maar nu doet Monsanto dat even haarfijn na! Met middeleeuwse martelpraktijken erbij (Mensen sterven gruwelijk aan de rotziekte kanker en Monsanto weet daar volgens mij veel meer vanaf hoe deze ziekte de wereld in is gekomen) De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Geplaatst: 24 juni 201312 j (Mensen sterven gruwelijk aan de rotziekte kanker en Monsanto weet daar volgens mij veel meer vanaf hoe deze ziekte de wereld in is gekomen) Daar is iedereen schuldig aan. Hele eet-cultuur klopt voor geen meter. We eten te ongezond, en als we gezond groente kopen is het idd. dankzij o.a. Monsanto de vraag hoe gezond dat gezonde is. Of we gooien zelf iets in een te hete pan of in een magnetron waardoor bepaalde scheikundige processen de gezonden dingen weer verknallen. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 24 juni 201312 j Vandaar mijn slogan: zeg het voort, zeg het voort, eet eigen tomaten van heirloom soort
Geplaatst: 24 juni 201312 j he geedee heb jij voor mij wat zaad van die heirloom soort Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 24 juni 201312 j (Mensen sterven gruwelijk aan de rotziekte kanker en Monsanto weet daar volgens mij veel meer vanaf hoe deze ziekte de wereld in is gekomen) Daar is iedereen schuldig aan. Hele eet-cultuur klopt voor geen meter. We eten te ongezond, en als we gezond groente kopen is het idd. dankzij o.a. Monsanto de vraag hoe gezond dat gezonde is. Of we gooien zelf iets in een te hete pan of in een magnetron waardoor bepaalde scheikundige processen de gezonden dingen weer verknallen. Amen to that!!
Geplaatst: 24 juni 201312 j Reactie was niet lang nadat ik de docu gezien had over dit bedrijf, en als zij al de wereld aan een aantal verrotte dingen hebben geholpen zoals pcb's en aspartaam, een complete buurt waar mensen ongelofelijk hoge waarden in hun bloed hebben aan stoffen die gewoon de meeste mensen uit diezelfde buurt 1 voor 1 vellen, ziek maken en zorgen voor een uitzichtloos vol voorgeschreven medicijnenbestaan. In deze docu kwam naar voren dat voor dit bedrijf helemaal niks aan pcb's in de wereld was, en sinds het bestaan ieder mens een bepaalde waarde in zich meedraagt. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Geplaatst: 25 juni 201312 j thnx gevonden volgend jaar dus op naar de heirloom tomaat![ouwe tomatenrassen dus ] Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 25 juni 201312 j Hier genoeg heirloom zaden. Ik hou er van! Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 25 juni 201312 j Heirloom? Geen idee wat dat voor soort is, maar ik wordt er wel nieuwsgierig naar. Als iemand nog wat zaad voor mij wil bewaren? De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Geplaatst: 25 juni 201312 j En ik hoor mijn buurvrouw spuiten, nea he straks is ze net zo een die gewoon de tuin vol met roundup spuit, dan kan ik wel vergeten ooit nog iets uit de tuin veilig te kunnen eten.Het was nl. vorige week in de aanbieding dus iedereen die nu spuit vertrouw ik voor geen meter. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Geplaatst: 25 juni 201312 j Een spuit wil nog niet per se zeggen dat er gif in zit. Wij hebben ook wel eens gespoten, maar met een azijnmengsel. Van een afstandje ziet dat er echter wel gevaarlijk uit, zo'n spuit.
Geplaatst: 25 juni 201312 j Het lijkt me niet iemand voor azijnmengsels. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Geplaatst: 25 juni 201312 j O en ik heb het over een normale achtertuin, geen moestuin, ik heb mijn bakken bomen en struiken gewoon achter eigen huis. Zij heeft klimop, vrouwenmantel, druif(eet er volgens mij niet van) en een bak bloemen op tafel, verder steen. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Geplaatst: 25 juni 201312 j Maar als jouw buurvrouw met gif spuit, zou dat dan bij jouw groente en fruit terechtkomen denk je? Via het grondwater ofzo?
Geplaatst: 25 juni 201312 j @Elrike en Bio-fee sorry dat ik even e.e.a ga roepen. Bij windstil weer zou je nergens bang voor hoeven zijn wat betreft dat het spuitmiddel al dan wat het is verstuift op jouw gewas. Maar bij wat wind gaat een loonspuiter zijn spuitmond met een kapje beschermen tegen de wind. Iemand die zijn (moes)tuin met wat dan ook spuit zou daar door onwetendheid wel eens geen rekening mee kunnen houden of de gevolgen daar van niet kunnen overzien. En dat is in mijn opinie voor iemand die het niet zo heeft op gewasbeschermingsmiddelen best wel een emotionele klap en kan de angst van Elrike begrijpen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 29 juni 201312 j Ik voelde wat gesputter over de schutting heenkomen toen het windstil was. Maar zodra het gaat regenen gaat het de bodem in, en het heeft behoorlijke gevolgen voor het bodemleven, daarna nemen de planten het in de toekomst weer op. Tenminste de planten die niet dood zijn gegaan. En geven dit weer verder aan insecten. Niet 1 buurvrouw waar ik dus helaas te dicht op zit, maar daarnaast zijn er ook honderden andere onwetenden die dit rustig in hun tuintje spuiten. Ik ben zelf binnenkort Imker en ik maak me nu al zorgen over mijn bijen (ze zijn onderweg naar me) naast mijn planten, mijn vaste vooral. Volgende week begin ik met verhoode groentebedden maken, om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen met groentes en kruiden, maar er staat altijd ook nog wel veel fruit in de volle grond. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.