Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Yolo Wonder paprika's komen niet op


Fidel1be

Aanbevolen berichten

Zijn nu reeds enkele weken binnen gezaaid maar nog niets nada noppes te zien. Kamertemp is ongeveer 20°.

Heb ik ze misschien te diep geplant (ik las ergens dat ze maar 0,5 cm onder het oppervlak moeten gezaaid worden)?

Staan ze misschien te koud?

Opnieuw zaaien?

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik ze 2 cm diep heb gezaaid ongeveer.

 

Al zaaigrond heb ik compostgrond gebruikt van mijn hoop die al enkele jaren oud is. Die heeft goed gewerkt bij tomaten en courgetten en bloemkolen.

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verpakking stond geen plantdiepte aangegeven, als ik me niet vergis.

 

Ik heb ze nu wel op de verwarming gezet, en bak afgedekt met doorprikte huishoudfolie.

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dingen. Tomatenzaad en peperzaad houden niet van voedingsstoffen in de grond waar ze in gezaaid worden. Waarom neem je ( oude dan wel , maar toch ) compost ? Dat is echt een verkeerd idee van verwennen.

Dan is 2 cm echt wel diep denk ik. Ik zaai zelf die dingen op max een halve cm. Ik zaai verder op ong 23 - 25 gr. Op warmte dus. Maar 20gr. zou moeten kunnen. Op de radiator zetten is wel vaak té warm.

 

Bij mij staan de tomaten na een dag of 3-4 boven, een enkeling daargelaten. Ik zaai in zaai - stek grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook yolo paprika's gezaaid, en sommigen kwamen na 1 week al op en anderen pas na 6 weken. Ik had er toen al wat anders in gezet, maar toen kwamen die paprika's toch ineens nog op. Die van mij staan gewoon op kamertemperatuur in de vensterbank. De grootste is nu ongeveer 10 centimeter en de kleinste 1 centimeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom neem je ( oude dan wel , maar toch ) compost ? Dat is echt een verkeerd idee van verwennen.

 

Ja misschien had ik beter een zak zaaigrond genomen, maar aangezien ik zo'n enorme en bijna antieke composthoop heb, kon ik het niet laten. Geen kwestie van gierigheid ofzo, maar die compostgrond zag er gewoon zo goed uit! De zaden die ik gebruikt heb, zijn, afgezien van de parika's dan, zo goed als allemaal gekiemd. Voor de komkommers en courgettes die ik gezaaid heb, heb ik de compostgrond wel gezeefd. Voor de tomaten en parika's en aubergines heb ik die moeite niet gedaan. De tomaten en aubergines zaailingen zien er nochthans wél goed uit.

 

Ik zal nog wat geduld hebben met die paprika's dan, aangezien ik uit al jullie antwoorden (waarvoor dank) leer dat het wel even kan duren voor ze een teken van leven geven.

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar paprikazaadjes gezaaid. In een kweekbakje, niet op maar boven de verwarming, zodat ik de temperatuur beter onder controle had. Ook op zo'n 23-25 C. En zo'n 0,5 cm diep.

Ze kwamen gemiddeld na 10-14 dagen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart dat ik dit ook tegenkom bij anderen. Ik krijg elke paprika soort de grond uit, behalve die Yolo wonders. Is toch niet te geloven. Dit jaar is het 2e jaar dat ik het probeer maar nee, weer niet terwijl de rest al lang en breed een mini plantje aan het worden is

Oftewel, je bent niet de enige

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...