Geplaatst: 13 augustus 201114 j Ja heb ik gedaan Rick, ze heeft nu een single-tuigje op haar maat en ik heb nog windhonden halsbanden besteld bij gipsyhousedesign. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 augustus 201114 j Pleun is dol op kool zelfs de nare stugge buitenste bladeren jat ze van de geiten: View My Video facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 september 201114 j Jess (het schattige opvanghondje, door iedereen geknuffeld op de moestuindag) heeft ondertussen alweer een paar maandjes een nieuw baasje! Dus nu hebben we weer plek voor een nieuw straatschoffie. Als alles goed en door gaat, komt Pluto een tijdje bij ons logeren: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 september 201114 j Gaaf, echt cool hondje weer. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 25 september 201114 j We vangen normaal oudere honden op. Maar 1 van onze eigen honden reageert de laatste tijd zo druk en opgefokt op de opvangers, dat we hopen dat deze hond (van februari 2011) gaat zorgen dat onze hond flink wat energie kwijt kan. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 september 201114 j Deze zal vast niet lang blijven daar is het beest veels te tof voor, denk dat wel goed is voor je eigen honden, zoveel andere honden zullen die mischien niet zien omdat je zelf groot terein hebt, en dan blijven ze beetje sociaal met andere honden.Zelf denk ik stiekum aan nog een tweede Galgo of Podenco die ik nu heb is zo onwijs leuk. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 september 201114 j We hebben nu een calgo te logeren, 2 weekjes omdat zijn baasjes op vakantie zijn. Komt ook uit Spanje, is pas een maandje hier. Ik vind het echt geen leuke honden. Zo bottig en benig, en altijd op hun hoede. Beetje nerveus. Zijn vriendje, die hier ook logeert nu, komt uit Griekenland, en lijkt een beetje op tommie, van Sesamstraat. Echt een voddenbaaltje, maar wel lekker vrolijk en knuffelig. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 september 201114 j Botig en benig niks nerveus is gewoon alert hoor en als ze da al nerveus zijn moeten ze even wennen ik heb een onwijs brutale die gewoon van alles pikt waar je bij staat, messen sokken cd sleutelbossen van alles, ik ben diep beledigd mijn botten monster is echt leuk en ik hou niet van dikke slome vetzakken, podenco's/galgo zijn de mooist gespierde honden die er zijn en onwijze fijne slimme honden en ik weet wel honderd mooie voordelen, wel is zo dat waneer ze een haasziet ze even een tijdje soort van foetsie is maar gelukkig komt ze ook weer terugals ik wacht en wacht en wacht.En ik heb niks met rare autistische beagles Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 september 201114 j waneer ze een haasziet ze even een tijdje soort van foetsie is maar gelukkig komt ze ook weer terugals ik wacht en wacht en wacht. Vandaar dat je in die tijd weer allemaal mooie zeldzame plantjes ontdekt...
Geplaatst: 26 september 201114 j Die van jou is vast wel leuk ... maar ik vind ons herdermixje toch vele malen leuker en ook een beetje knuffelbaar.Een autistische beagle? Die van ons niet hoor Heel af en toe misschien, maar als je buiten bent, loopt ze steeds met je mee zodat je haar bal weg kan gooien. Edit: hier nog een foto van de 2 logées, en onze eigen dames, die allemaal wel een stukje pompoen willen: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 september 201114 j Ow ik vindt gelijk de galgo een schatje met zo'n grijze/witte neus, nuja ze zijn wel gevoeliger van karakter en knuffelen niet gelijk met iedereen behalve dan kinderen die vinden ze vaak gelijk wel heel leuk, nuja ik vindt ze gewoon speciaal, loopt de galgo niet weg bij je of kan hij niet weglopen ? En ook wel belangrijk dat Podenco een oerras is en de meeste afwijkingen die gefokte hondenhebben, juist door de fok niet heeft. geevdee ik heb vanmiddag aan je gedacht en boterhamzakje halfvol zaadjes geplukt dus in de flop zul je ze wel een x vinden en ja het is wel zo dat ik soms alle tijd heb om om me heen te kijken Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 september 201114 j Hij komt wel af en toe een knuffel halen, kwispelt dan heel voorzichtig. Maar je hoeft maar een rare beweging te maken en hij is weer weg. We hebben een hek om de tuin/wei/etc. Dus hij kan niet weg. Maar ik heb ook niet het idee dat hij echt bezig is met hazen ofzo. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 september 201114 j Oi dat dacht ik ook tot we een haas voor de eerste x zagen, nuja mischien als je nog wat langer moet oppassen dat je hem wat leuker gaat vinden dat hij wat meer ontdooid, ik vindt ze ook anders als andere honden maar waardeer dat verschil wel ze zijn niet opdringerig , wie weet ook wat het beestje heeft meegemaakt dat het wat schrikkerig is.Ik vindt ook jammer dat juist de Podenco's en Galgo's hun leven vaak helemaal in zo'n asiel in Spanje doorbrengen (en dan hebben ze nog geluk want gaan ook veel naar de dodingsstations), echt goed worden deze rassen niet geadopteerd en das heel jammer juist omdat ze gevoelig zijn en in mijn ogen heel erg tof. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 september 201114 j Donderdag worden ze weer opgehaald.. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 september 201114 j Je moet echt langskomen Hans hier volgend jaar zomer met die hond van je. In de buurt is namelijk zo'n hondenrenbaan voor hazewinden en whippets enzo, maar zoals alles hier is het gewoon een beetje een ongeorganiseerde bende. De voorzitter moet eerst nog de baan maaien voordat de training kan beginnen. Dat soort werk. Toen wij eens gingen kijken mocht onze oudste (en toen nog enige) stabij ook een rondje trainen, maar die snapte helemaal niet waar het om ging en sprong na 3 meter al over de omheining om in het hoge gras naar molletjes te zoeken. We gaan zeker nog een keer terug met onze nieuwe aanwinst. Die heeft het meteen door denk ik. Die gaat dagelijks achter hazen en herten aan, maar dit hollandse oerras is van nature gehoorzaam dus als ik fluit hoef ik niet te wachten maar meneer komt gewoon meteen terug VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 26 september 201114 j Zolang ze een nep konijn gebruiken lijkt mij een hondenrace best heel leuk voor de hond vindt ze zelf vast heel leuk, en zelf lijkt me ook gaaf om te zien als alles maar voor lol en leuk gaat is hondenrace denk ik echt wel top.Ik ben wel elke dag aan het oefenen hoor met luisteren en gaan heel veel snoepjes per dag erdoorheenen ze is ook slim, en kan best al goed luisteren maarja ze denkt ook wel vaak dat luisteren helemaal niet nodig is, het is een zelfstandigjagend ras en dat zelfstandige zit er beetje veel in maar goedik zie de lol daarwel van in dat ze gewoon ook niet slaafs alles opvolgd maar soms ook wel eens heel hard wil rennen (met haar oren dicht), niet weg rennen hoor maar gewoon heel hard rond rennen (zonder stoppen) Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 september 201114 j ik zie de lol daarwel van in dat ze gewoon ook niet slaafs alles opvolgd maar soms ook wel eens heel hard wil rennen (met haar oren dicht), Ja, die uitspraak ken ik! Voornamelijk van mensen met een ongehoorzame hond Edit: die 'vergeten' zijn hun hond op te voeden VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 26 september 201114 j Ja mij hond is ongehoorzaam niet altijd maar waneer ze er zin in heeft zeker, ik zal ook nooit zeggen dat ik een hond opgevoed heb, iets geleerd vindt ik iets heel anders, ik ben goed voorgelicht door de organisatie die de adoptie behandeld,en heb me keurig ingelezen, en wist heel goed voor ik het definitief besloot dat een Podenco of Galgo een vrij grote kans heeft dat ze nooit kunnen loslopen maar aangelijnd moeten blijven. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 september 201114 j Onze logée Calgo kan hier ook aardig rennen, maar zelfs op het lange stuk langs de wilgen lijkt het alsof hij nog niet eens echt vaart kan zetten. Met die enorme poten facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 oktober 201114 j Leuk hoorm je vriendje ( hond ) mee de tuin in.Ik heb het dinsdag ook geprobeerd.Wij hebben een 2 1/2 jarige labrador. Thuis hebben wij een tuintje vol met tegels, dus geen probleem, maar op het tuinencomplex was het toch ff anders. Meneer ziet geen verschil tussen het gras, waar hij moet blijven, en de borders/groente tuin. Ook is het erg intesessant om overal tegen aan te piesen en de kruiden hadden ook bemesting nodig volgens onze hond.. Ik had deze keer een boel te doen op de tuin, dus hond nar een goed half uur weer terug gebracht en toen alleen verder.Het is wel de bedoeling dat hjij tzt mee kan hoor, maar dan wil ik alleen daar mee bezig hoeven.Het opvoeden van "de tuinhond" ipv onkruid ruimen etc.Het zal een kls worden, maar het lukt vast! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 2 oktober 201114 j Ik weet niet of je volkstuin hebt, maar bij meeste bij ons mogen geen honden mee staat in de regels,wat uiteraard beetje stom is als je brave hond hebt, maarja als je wildebras hebt mischien wel logisch. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 4 oktober 201114 j Ja, ik begrijp het ook wel. Niet elke hond kan natuurlijk de verleiding weerstaan om te gaan ravotten, met alle gevolgen van dien . 13 oktober 201114 j aangepast door Gast
Geplaatst: 11 oktober 201114 j Onze honden eten elke dag rauw vlees: geitenribben, schapenpens, runderhart of hele kippen. Meestal eten ze buiten terwijl ik nog wat rommel in de tuin, maar vandaag moest en zou de kip mee naar binnen. Blijkbaar hangt er een iets te penetrante vossengeur in de tuin. 20 juni 201213 j aangepast door Gast VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 11 oktober 201114 j Hier vinden ze de geitenbotten ook heerlijk! Onze beagle moest er eerst niets van hebben, ook niet van rauwe stukjes vlees. Maar onze herder mix wel hoor! Maar die heeft dan ook al wel vaker een rauw beest naar binnen gewerkt... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.