Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer framboos-scheuten uitgraven?


eva1986

Aanbevolen berichten

Onze framboos is aan de wandel... Geen probleem hoor, maar er zijn gegadigden (ja, hij is ook erg lekker!). Overal komt ie boven de grond uit gepiept, maar wanneer kan ik ze uitsteken? Ze zijn nu zo'n 8 cm boven de grond uit, en hebben een blad of 4 à 5...

 

En dan? Gewoon met de steekschop een cm of 15/20 rondom uitsteken en in een pot naar de nieuwe eigenaar? Of een beetje graven en de wortelstok in natte keukenrol gewikkeld meenemen?? Bedankt alvast!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 1e. Heeft de scheut al bladeren, dan is er ook al verdamping. Dus zoveel mogelijk kluit als maar mogelijk. Net een weekje eerder was wellicht slimmer geweest, maar kan nog wel hoor. Na poten goed inwateren. en bij sterke zon een dagje of 2 een vliesdoekje eroverheen. Goed mulchen , en met een week of 2 wat mesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Ik haal dit hele oude topic weer even naar boven, ivm een soortgelijke vraag"

Ik heb in maart heel veel uitlopers uitgegraven, verpot en dan weggegeven en deels verkocht.

Nu staat mijn frambozenbak ( 3m2) weer helemaal vol met uitlopers, tussen de 5 en 30 centimeter hoog.

Om die uitlopers weer uit te graven.moet ik dan wachten tot volgend jaar maart of kan het ook eerder, in de herfst bijvoorbeeld?

 

Het gaat hier trouwens om een heefstframboos, waar ik nu ruim een kilo per week afhaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herfst of zomerframboos maakt voor het verpoten niet veel uit. Het best in november, net na de bladval. Alleen de sterkste scheuten nemen, kleintjes gewoon weggooien of wegsnoeien.

Voor herfstframboos kun je ook voor het voorjaar kiezen ( liefst een beetje vroeg ). De zomerframboos is dan óók wel te verpoten, maar scheelt zeker oogst dat jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herfst of zomerframboos maakt voor het verpoten niet veel uit. Het best in november, net na de bladval. Alleen de sterkste scheuten nemen, kleintjes gewoon weggooien of wegsnoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...