Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Roottrainers


LucV

Aanbevolen berichten

fleetb_books.jpg

Het gepatenteerde Rootrainer systeem dwingt de wortels naar beneden te groeien (in plaats van spiraalvormig) waardoor de planten zich na het uitplanten beter en sneller ontwikkelen. De open te vouwen zaaibakjes maken het uitplanten bijzonder eenvoudig. De kans dat de plant hierbij beschadigt, is zeer gering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ook ze zitten in een plastic bakje en daar zitten er rond de 10 van die dingen in.Ik gebruik ze om te stekken want deze planten zijn nog al gevoelig voor wortelbeschadiging.Mijn papa gebruikte ze om palmen in te zaaien.

 

Ze zijn om in te zaaien.

 

Daar zou je eigenlijk heel goed prei in kunnen zaaien he?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant zo'n roottrainer. Het principe is simpel maar je moet maar op het idee komen ! Lijkt me wat de tuin betreft vooral ideaal voor planten die je in het voorjaar wat langer in een pot moet laten zitten voor je ze buiten kunt uitplanten . Ik denk bijvoorbeeld aan tomaten die na in zo'n roottrainer gegroeid te zijn in de vollegrond veel effectiever voor verdere beworteling kunnen zorgen dan een plant die in een gewone pot staat en dan een soort compact wortelkluwen gaat vormen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er helaas geen ervaring mee, het kwam ter sprake in het seizoenstopic van Nicolette dus ik heb er even een apart topic van gemaakt om te antwoorden op de vraag van Hans.

 

Wat mij vooral handig lijkt aan dit systeem is dat je de potjes open kunt klappen en zo de plantjes er uit kunt halen. In principe kan het ook wel in een potmaat die dezelfde verhouding heeft (bestaan die wel in dit formaat?) maar dan is het weer moeilijker om het plantje of het potje heel te houden Ik blijf nog even werken met de standaard potjes, de voorraad is nog te groot.

 

Edit: nu ik het bericht van Frans lees snap ik het systeem wat beter, in normale potten worden inderdaad in elkaar groeiende wortelkluwen gevormd terwijl dat in de roottrainer in beginsel minder zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...