nick86 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Hoe lang kan ik een rijpe tomaat aan de plant laten hangen? Ik wil namelijk meerdere tomaten eten, ipv telkens 1. Ik heb 42 tomaten aan mijn plantje zitten. -ik heb er al 3 geoogst. Maar telkens apart. Nu is er 1 rood, ik wileigenlijk wachten tot er een stuk of 10 rijp zijn. Kan dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Ik moest me even achter mijn oor krabben. Maak je een grapje? Als je op 22 april al een rijpe tomaat hebt, zou ik die niet overrijp of rot laten worden. Overmorgen of volgende week (met een 2e erbij) wordt die echt niet lekkerder. Invriezen kan....en af en toe weer een erbij in het vriesdoosje....maar dat lijkt me met een primeur toch wat zonde. Ik vermoed dat de meeste mensen op dit forum pas hun eerste eigen tomaatje over een week of 10 gaan eten. Persoonlijk delen we hier zo een primeur met het hele gezin: ieder een kwart-tomaatje. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Haha, Ik heb ergens in december 1 plantje voor de grap in een kastje met licht geplant. In januari op mijn slaapkamer gezet onder het raam (zuiden) en eind januari mijn eerste tomaatje. Daarna toch wat stiller. Maar zoals ik al aangaf, nu 42 ( vandaag geteld:P ) Ik haal hem er dan maar morgen af. Ik wilde even wachten tot ik ze in de salade kon verwerken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Over 10 weken al ?? Dan moet ik mijn tomaten echt gaan toespreken Maar even serieus. Ik geloof je best hoor. Maar al 42 tomaten aan 1 plant ? én al een rijpe ook ? Mennn. Maar het zal best wel hoor. Laat maar die foto zien dan En vertel natuurlijk ook alles over het hoe en het waar, waarmee ( groeikast / lichtkast ? ) etc. Als mijn tomaten rijpen, laat ik er inderdaad wel een aantal wat langer hangen , en pluk er niet steeds 1 of 2, maar meerderen tegelijk. Dat kan best bij zelf geteelde tomaten. Dag of 2 , 3 - 4. maximaal 5 denk ik, schat ik. Zoiets. Edit. Ow... je was me net voor met al een antwoord. Vertel méér ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Ik ben om 11 uur thuis. Ik zal dan direct even een foto posten. maar van de 42 zijn er wel een stuk of 10 net begonnnen met groeien. Het zijn wel cherry tomaatjes. Dus niet van die grote. Maar ik gooi er even een foto op straks;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Haha dat is snel! Zelfs hier gaat dat reuze langzaam. Terwijl de weersomstandigheden goed zijn! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Is het een gekocht plantje?? Want in een tuincentrum zag ik dit weekend tomaten (cherry's en tiny-tom's), pepers en paprika's vol vrucht! Ook aardbeien trouwens... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Wanner heb je hem gezaaid ? In december in een groeikast/lichtkast, kan ik me iets bij voorstellen ( ik heb zulke dure dingen niet, maar overweeg het voor een volgend seizoen ; ingewikkelde dingen hoor en helaas, heb zelf niets met wiet ( lelijke planten )) Maar dan in januari weer voor het raam. Die vind ik wel sterk en dan tot bloei komen. Maar goed. Ben wel benieuwd hoe de plant eruit ziet. Het liefst een shot van de hele plant, kan dat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Zo een groeikastje is helemaal niet duur hoor. Ik heb een oud keukenkastje gekocht voor 5 euro bij de kringloop en 2 kleine tl buizen voor 6 euro per stuk. Even knutselen en klaar. Iedereen kan het want ik ben zelf ook niet handig;) In mijn moestuin seizoen staan wel foto's. Maar hieronder een paar foto's van de plant. Helaas zijn sommige schuin. Ik heb ze rechts gezet op de computer, maar als ik ze dan weer upload dan staan ze weer scheef.De tomatenplant zit aan de bovenkant een stukje vast in mijn bonsai boom. Dit heb ik bewust zo gelaten, daar heeft hij steun aan en valt hij niet om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Het plantje is trouwens niet gekocht. Gewoon van zaad af aan gezaaid. Tiny Tim. De andere heb ik pas veel later gezaaid en die zijn idd ook nog een stuk kleiner gelukkig! Want die staan nog in het kastje.. Meer kan ik niet kwijt:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Mooi hoor ! Zo tiny is die Tim dus helemaal niet Of, is die ene lange nou een scheut van onder de entplek weg ? ( en dús geen Tiny Tim ) Leuk hoor, hoe dan ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts