Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welk boek lees je...

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb het even opgezocht. Dat lijkt me een bijzonder boek.Niet om te kopen, misschien eens lenen. Meditatie spreekt me wel aan, maar tegelijkertijd moet ik er niets van hebben...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

boeken lezen ? wa-s-da ??

Geplaatst:
  • Auteur

Zoiets als je laptop op zijn kant zetten, en af en toe dicht en dan weer open te doen onder het lezen. Maar je mag niet zelf meedoen zoals hier. Lees jij nooit Bit?

Geplaatst:

Een boek erbij gepakt. Ik ben gek. Denk 3 jaar geleden gekocht. Zit nog in het celofaan : Henk Gerritsen : 'Buiten is het groen' ; een boek ( isbn9789076863511 Architectura & Natura Amsterdam ) over het ontwikkelen van een wilde bloemenweide. De weide is er inmiddels ( 7 jaar over gedaan ). Maar het boek zelfs nooit uitgepakt dus.

3 jaar geleden gestopt met lezen. Wat zoiets is als het stoppen met praten. Ingrijpend. Ik weet niet waarom.

Ik las veel. Heel veel. Jaren en jaren gedaan. Bijna neurotisch heb ik jaren en jaren boeken gelezen. Heel eclectisch: van alles. Van de grote russen en de fransen en de duitsers, dichters, denkers: alles.

Op zoek, op zoek en veel gevonden, maar ben er geen steek beter van geworden lijkt het wel. Ik ben gestopt. Of ik snap er niks van óf ik ben niet slim genoeg óf heb een verkeerde slimheid. Ik weet het niet. Ik ben gestopt.

Misschien dat ik weer eens zou moeten beginnen.

Maar heb nu de tuin. Ook een mooi boek. En wat nooit uit gaat.

Geplaatst:
Ik heb het even opgezocht. Dat lijkt me een bijzonder boek.Niet om te kopen, misschien eens lenen. Meditatie spreekt me wel aan, maar tegelijkertijd moet ik er niets van hebben...

Het zweverige aspect trekt me over het algemeen ook niet zo. Ik heb echter al jaren een pijn waar bij de huisarts en het ziekenhuis niets gevonden kan worden, en een fysiotherapeut plus een mensendieck therapeut na 1,5 jaar niets aan hebben kunnen veranderen ondanks alle gedoe. Erg teleurstellend als je veel pijn hebt maar er geen verklaring voor is en er dus geen oplossing komt van onze moderne medische oplossingen. Laatste optie is dus dat het zeker in het koppie zit, wat uitstraalt naar de pijnplek.

Het menselijk lichaam is en blijft een mysterie, en met een beetje oefening en verheldering verwacht ik hier grip op te krijgen. Ik geloof volledig in het feit dat een mens meer kan het lichaam en hier zeker baas over kan worden. Beetje her-programmering van mijn hoofd, zegmaar. Ontstressen maar dan op hoog niveau, het heeft al enige vruchten afgeworpen maar nog een lange weg te gaan.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik wens je heel veel sterkte.Ik vind mediteren trouwens niet zweverig..meer, èh...onbekend. En ik hou helemaal niet van stilzitten

Bit: Bloemenweide is gelukt? Zonder afplaggen? Die meneer Gerritsen zou ik wel eens in mijn tuintje willen hebben

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Op dit moment lees ik Alles te verliezen van Esther Verhoef.

Gister en eergisteren was dat Blauw water van Simone van der Vlucht.

Heerlijk vind ik het, lezen.

Maak er echt tijd voor vrij.

Een boek dat me ligt heb ik meestal in 2 dagen uit.

Daarom maar weer lid geworden van de bieb, werd beetje kostbaar anders.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Stad van glas ben ik momenteel aan het lezen.

Jet er komt een nieuwe van Hobb aan! Ik heb al een preview gelezen maar dat had ik beter niet kunnen doen nu zit ik namelijk al met vragen en het duurt nog even voor ik het antwoord krijg

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is ook een feest toch, de bibliotheek? Ik heb jaren geprobeerd om het Franse lezen onder de knie te krijgen, maar ik heb het opgegeven..dat haalt zoveel van het leesplezier af!

Wij hebben tegenwoordig ( in Nederland dan hè) een Terre des Hommeswinkel om de hoek, ik kan daar werkelijk voor een prikkie boeken kopen, en ik kan er ook boeken wegbrengen, want ik hanteer wel het principe one in one out...anders loopt de bibliotheek hier in huis over.

Ik lees nu van Janet Fitch Portret in Zwart, daarvoor Meester Mitraillette ( een aanrader!)van Jan Vantoortelboom en er liggen nog klaar De Engelenmaken van Stefan Brijs en Het Rosie Project van Graeme Simsion..alles behalve Meester Mitraillette( zelf gekocht, voor Lie) van de Terre des Hommeswinkel

Een nieuwe Robin Hobb? Wow. Als die net zo goed is als de boeken van de zieners dan ga ik weer wat uurtjes leesplezier tegemoet!

Geplaatst:

Het is een vervolg! (Ik ben alleen niet blij met de titel want de nar mag niet dood! )

Fitz-en-de-nar90471411325391.jpg

Als jullie goedkoop boeken willen scoren dan is dit de moeite waard:

http://www.boekenfestijn.com/agenda

Alle boeken zijn nieuw met een sterk verlaagde prijs en in iedere categorie die je maar kunt bedenken, op veel festijnen kun je ook hobby spullen kopen en puzzels enz.

De festijnen duren 4 dagen op verschillende locaties in Nederland en België.

Ik ga zelf altijd naar Eindhoven, en soms ook naar Nieuwegein en Apeldoorn. Jammer genoeg is die in den Bosch gestopt

Geplaatst:

Boekenfestijn is elk jaar vaste prik!

2x ga ik vaak zelfs..

Geplaatst:

Kennen jullie dan ook de reiziger serie van Gabaldon?

Geplaatst:

Ik ben de hele Harry Potter serie opnieuw aan het lezen, ben in deel 4

Geplaatst:

Zafon: schaduw van de wind

beetje spannend, hele mooie karakterbeschrijvingenr

Geplaatst:

Net uitgelezen:

danariely.jpg

Nu aan het lezen:

9781935439264.jpg

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

Ja zeker ik heb ook Lord John ik moet ze alleen nog allemaal lezen.

Meestal is de aankoop groter dan ik kan bijhouden met lezen

En kast ruimte begint ook lastig te worden.

Harry Potter blijft ook goed heb die al een paar keer gelezen.

Geplaatst:

Zit al tijden met smacht op het jongste boek te wachten. Lees ze wel in het Engels, misschien dat die sneller te krijgen is (geen vertaaltijd nodig )

Edit: oh he die is al uit

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ken die absoluut niet. Qua niveau vergelijkbaar met Robin Hobb boeken van de zieners, of?

Geplaatst:

Ik heb er 8 delen van Jet.

Ruilen? ?

Ik heb: de reiziger, terug naar inverness, het vuur van de herfst, het vlammende kruis, sneeuw en as, het dubbelleven van lord John, de hand van de duivel, broeders van het zwaard.

Evt nog heel veel andere boeken voor de liefhebber.

Geplaatst:

Ik heb beide series echt verslonden en vind ze beide erg goed. Wel iets ander thema (meer combi van historische roman en fantasy), maar zeker de moeite waard. Ik ben in het Nederlands aan de serie begonnen maar vond dat ze in het Engels toch een extra dimensie hebben (vooral doordat zich een heel deel in Schotland afspeelt). Maar dat moet je wel liggen natuurlijk.

Gemma, zijn die Lord John boeken ook echt de moeite? Ik vind het bij andere series soms wat tegenvallen, die spin-offs.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet aan toe kom.

Lees zelf liever thrillers, literaire werken of thema WO2.

Geplaatst:

Heb zelf meer het probleem dat als ik eenmaal in een nieuw (en een goed) boek begonnen ben, ik het niet weg kan leggen. Ook niet handig, zeker niet als je van dikke pillen houd. Dus pak ik graag een bekend boek om weer even lekker mee te gaan zitten, en daar zijn de boeken van Hobb en Gabaldon wel lekker voor

Geplaatst:
  • Auteur

Gemma Graag.

Ik zal kijken wat ik heb in de door jouw aangegeven stijlen..

Edit ken jij de boeken van Minette Walters en Robert Goddard?

Geplaatst:

Nee, niet bekend.

Maar ruilen tegen bijvoorbeeld pindakaas en hazelnoot pasta is ook helemaal prima!

PB binnenkort maar even.

Geplaatst:
  • Auteur

OK. Minette Walters vind ik zelf erg goed..idem Robert Goddard. De boeken van Robert Goddard zijn van Lie en die gaf aan ze te willen houden (Hij heeft ze van mij gehad )

Mijn boeken van Minette mag je hebben, leuk als een ander ze leest.

Ik heb er 5:

De Branding

De vorm van Slangen

Vossenhuid

De Echo

Het heksenmasker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.