Berry Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Hallo allemaal, Ik heb een vraagje... Wie heeft er boomschors in zijn/haar tuin? Gewoon voor de sier. Hoe bevalt dit? Blijft het netjes? Ik ben nl. een stukje tuin opnieuw aan het inrichten. Ik denk dat ik er twee bakken neerleg en er rondom heen afdek met boomschors/doppen. Hier wordt op gelopen. Er staat ook een joekel van een kastanjeboom bij wat betekent dat er ook veel bloesem en in de herfst de bladeren opvalt.Alleen ben ik bang dat het toch dan een rommeltje gaat worden. Door de regen enzo.. Natuurlijk probeer ik het zo goed mogelijk bij te houden. Hoe lang blijft boomschors mooi? Is het elk jaar vernieuwen? Ik hoor het graag, alvast bedankt! Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eva1986 Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Wij hebben er naar gekeken, maar zijn uiteindelijk voor een pad van lavasteen gegaan! Worteldoek eronder en klaar! Vraagt minder onderhoud en kan eeuwig blijven liggen! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Hoe bevalt dit? Blijft het netjes? Ja het beviel ( heb het niet in mijn huidige tuin, althans niet als pad ). En nee, het blijft niet vanzelf netjes. Is het 'netjes blijven' eigenlijk wel de afweging om het wel of niet te doen, zou ik het niet doen nee.Om het langer netter te houden, zou je kunnen overwegen de boomschors-paden op een ondergrond van gronddoek te leggen. Dat scheelt wel enorm met doorkomend onkruid en het schoffelen van je paden. Boomschors is uiteindelijk ook een soort van voedingsbodem voor van alles en nog wat he ? ( kan ook mooi zijn, maar om nou te zeggen ; 'netjes ' >?? Elk jaar wat aanvullen ja. Dan als laatste: er is boomschors en er is boomschors in de handel. Veelal is de duurdere soort langer houdbaar: 'van een hardere soort ' succes ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.