Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgette zaaisels groeien te hard?


jootje

Aanbevolen berichten

Poosje geleden drie soorten courgette gezaaid. Stond zo boven de aarde , wat ik altijd wel kan waarderen, maar een dag later, waren ze al 5 cm....en weer een dag verder al 10 cm op een lange dunne steel. Gauw verpot..te vroeg....want nog geen echte bladeren. Diep in de grond gezet. Weer twee dagen later waren ze eens zo lang, weer verpot, echt in potten van 25 cm hoog. Zo lang waren de stelen inmiddels. Dat vonden ze niet leuk, en legden dus eensgezind het loodje. Jammer, want van de mini courgettes had ik geen zaad meer. Wel van de anderen, dus opnieuw gezaaid. Duurde nu iets langer voordat ze opkwamen, maar sinds gisteren allemaal op. ..kijk ik vandaag is een soort alweer bijna 10 cm. Ik heb de potten nu in het kasje buiten gepleurd, in de hoop dat ze zich daar gaan gedragen, en langzaam aan groot worden. Waarom is dit? Ik had dat vorig seizoen helemaal niet. Te warm? Volgens mij had ik ze vorig jaar op dezelfde plek? Hoop dat dit goed komt, want raakt je zaad natuurlijk wel op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. te warm / te weinig licht. Simpel. En trouwens .... als ik zo naar buiten zou worden gepleurd, zou ik het verder nóg een keer vertikken hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer stonden ze op een lichte vensterbank...maar misschien wel te warm. De tweede keer op de verwarming....die nauwelijks aan is geweest de laatste dagen, maar misschien wel wat te donker.

Bit: ik verwacht toch wel van ze dat ze zich nu gedragen hoor in het kasje! Dat het toch wel indruk op ze maakt nu ze verbannen zijn daarheen! Als ze zich nu fatsoenlijk gedragen mogen ze als ze groot zijn in een fijne tuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de courgette begin maart gezaaid in een kweekbakje onder een tunneltje , handerhalf week later twee grote bladeren ik dacht moet ze nu toch vepoten. Dus verpoot per plantje in een grote zinken bak.

Na die tijd nog vorst gehad, en ik dacht dit wordt hem niet meer, hij kwam maar traag op gang.

Geloof dat ze nu hun plekje hebben gevonden want het derde blad komt eraan gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de courgettes ook dood gegaan. Precies op dezelfde manier. Eerst een hele lange stengel. Toen heb ik ze verpot en overdag buiten gezet en 's nachts binnen, en binnen een dag waren ze dood. Ik heb nu nieuwe gezaaid in potten die buiten staan. Hopelijk gaat het dan wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doe ik het:

Zaaien in potjes rond 15 april. Met een week zijn ze boven en gaan dan als het mogelijk is al naar buiten. Mocht het te koud zijn gaan ze naar binnen. Afhankelijk van het weerbericht gaan ze rond 1 mei al naar hun definitieve plek. Mocht het dan nog gaan vriezen, krijgen ze een bloempot over het plantje. Zo is het dit jaar ook gegaan. Omdat ze niet te lang binnen staan kunnen ze ook niet fileren. Ze staan bij mij alleen maar binnen om te ontkiemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...