Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een hele mooie folie kas geplaatst.

2x4 meter.

Maar nu "knapte" vanmorgen de rits van de "deur" open en is niet meer dicht te krijgen.

Heb werkelijk meer dan een uur staan klooien met dat ding.

Het is een "deur" dmv rits aan weerszijden.

Het lijkt allemaal net te krap genaaid ( folie en rits etc ) zodat het nèt wel/nèt niet goed past.

Hij staat al zo strak mogelijk om zoveel mogelijk speling te hebben.

Wie heeft een tip?????

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Geen technische tip van mij Gemma.

Maar je zou de fabrikant of leverancier kunnen vragen om een andere (Er was op het forum iemand die een nieuwe kreeg toen het kasje op het balkon het begaf na storm) omdat hij toch niet perfect gemaakt is blijkbaar of, als alle garantie verlopen is, om een advies?

Ik zag ook wat duurdere modellen op het net (want zat er zelf ook naar te kijken), waarvan het plastic na te bestellen is. Nog steeds bijna de helft van een hele nieuwe kas....maar het kan wel een kapotte kas weer bruikbaar maken voor niet de volle mep.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ja, 1 nog in doos en 1 net een weekje opgezet.

Hebben maar besloten om een glas kas van 12 m2 aan te schaffen dit seizoen nog.

Dus beide folie kassen heb ik aangeboden aan mensen en allebei al verzegd.

Hopelijk hebben zij er meer geluk mee.

Ik heb overigens de eigenaar van de shop wel een mailtje gestuurd over het de rits.

Misschien hoor ik er nog wat van..

Geplaatst:

Bij mij is die ook al kapot, na 2 weken. De rits, en er zitten gaten in het folie in de hoeken, waarschijnijk door de rekken. Een nieuwe zou ik niet meer willen want bij een volgende "storm" is die natuurlijk ook weer kapot. En zo ontzettend hard heeft het nou ook weer niet gewaaid.

Waar ga je de 12m2 glazen kas kopen Gemma? En hoe duur is die? Ik wil er namelijk ook graag een maar die ik kan vinden zijn toch wel 400 euro.

Geplaatst: (aangepast)

Dat is een poly kas. Geen glas. En de genoemde prijs zal voor de kleinste maat gelden...ook is dit een prijs excl montage. Dus een zelf bouwpakket.

aangepast door Gast

Geplaatst:

komt bij ( staat er ook terecht bij ) , dat deze goedkopere versie niet erg windvast is.

Geplaatst:

Ik heb afgelopen weekend ook mijn nieuwe tunnelkas opgezet. De rits begaf het nog voor het zeil er goed en wel op zat. Ik heb de webshop gemaild en krijg een nieuwe. Het frame is prima,maar het zeil is bagger kwaliteit, zit slecht in elkaar genaaid. Ik ga het nieuwe zeil nog wel proberen, maar zodra deze het weer begeeft ga ik zelf een zeil spannen en een deur erin maken. Genoeg filmpjes op youtube die je laten zien hoe dat moet. Verder graaf ik hem een stuk in zodat de boel niet weg waait.

Ik heb bewust voor een goedkopere foliekas gekozen omdat ik dit seizoen gewoon het geld niet heb voor een glazen kas. Ik wist van te voren dat ze niet lang mee gingen, hoewel ik niet had verwacht dat de rits het direct zou begeven.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

ook ik heb een folie kas

een van 2,5 bij 1,5 meter

ik heb rond om stoepbanden gelegd

om de boel te beschermen tegen storm

en dit werkt goed hij staat al 2 maanden

als de ritsen het gaan begeven hier

denk ik dat ik het frame 10 cm smaller maak

waardoor ik dan de ritsen met klemmetjes sluiten kan

sucses all..grtzzz missmoes

Geplaatst:

Ik heb de randen ook goed ingegraven en de tunnel staat nog altijd prima. Maar het plastic bij de ritsen is gewoon te krap genaaid. Ik heb een nieuw plastic gekregen maar ga niet eens de moeite nemen om die te gebruiken. Ik ga er direct doorzichtig tunnelplastic over doen en er 2 deuren in plaatsen. Geen ritsen meer!

Geplaatst:

Je kan ook nog een scheerlijn boven over spanen van een soort van storm band. Zo komt er minder spanning op de rits en gaat hij hopelijk minder snel stuk.

Geplaatst:

De ritsen van mijn kas zijn al jaren stuk. Ik heb aan beide kanten gaatjes gemaakt en een stuk nylon draad erdoor gedaan.

Aan beide kanten een paar knopen gemaakt en de uiteinden dicht gebrand om rafelen te voorkomen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb zo'n groen plastic tomatenkasje "Première" van 2 x 2 x 0,7 meter, voor tegen de muur.

Inderdaad te krap bemeten, dus de rits is kapot.

Gebeld naar de leverancier in Bentelo, die zei dat ik hem maar 'even' langs moest brengen. Maar de kas stond al en ik had geen tijd meer om weer zo'n eind te rijden, dus ik heb een mail met foto's gestuurd.

Ik kreeg een mail terug dat de leverancier de ritsen niet garandeert. Maar dat was het oorzakelijke probleem helemaal niet

Balen, ik had me er zo op verheugd en het kostte nog altijd €35. Is toch al erg veel voor die paar tomaten en komkommers...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...