Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedemorgen,

Is er misschien iemand die in Dordrecht woont en 3, 4 paprika planten te verkopen heeft?

Graag een PM als iemand mij kan helpen.

Bedankt!

Gr

Ilaria

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hi Ilse!

Ik heb zelf paprika's gezaaid maar die groeien niet zo goed: goede grond, voeding etc. maar ze zijn nog klein (ong. 1 duim lang). ik vraag me af of ik dit seizoen iets zal oogsten..

Dus als back-up plan, wil ik een paar planten kopen, mochten die van mij mislukken.

Ik ben bij de Lidl geweest maar alle planten (paprika, tomaat etc) die in de aanbieding waren, waren allemaal uitverkocht!

Ik ben ook langs tuincentra geweest maar ik vind 2.50-3€ voor een plant best veel geld

Fjine dag!

Ilaria

Geplaatst:

Hoi gerbera, Als je ze wel had kunnen kopen bij de lidl waren ze niet veel groter hoor. Hoogstens 8 tot 10cm. En je kan als je de paprika's in potten teelt deze ook tegen de rijpingstijd naar binnenhalen en binnen aflaten rijpen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik heb wat bedenkingen bij wat de BB aanbiedt (geldt eigenlijk voor het hele assortiment groente/fruit planten en ook voor veel bloemen). De planten zien er prachtig uit, maar zijn veel te ver ontwikkeld (geforceerd) en die kun je echt niet (zo maar) buiten uitplanten! Zelfs voor uitplant in een koude kas, zou ik enkele weken geleden het er niet op hebben durven wagen. Hun plantjes komen duidelijk allemaal uit verwarmde kassen en zijn veel te vroeg/ver in ontwikkeling voor normale hobby-omstandigheden. Daardoor veel kans op mislukking. (Maar wel heel verleidelijk om te kopen, ook al zijn ze meestal behoorlijk aan de prijs)

Nog iets wat ik niet begrijp en waargenomen heb bij meerdere Boerenbond winkels: Vanaf dat de planten in de winkel staan worden ze niet meer verzorgd en zelfs niet meer gegoten. Ze verleppen en verwelken in korte tijd. Al met al geeft het mij de indruk van planten zijn een ramsj-artikel en dat doet het imago van deze winkel geen goed: Als je kwaliteit wil leveren, dan zorg je voor plantgoed dat echt succes geeft (of waarschuwt voor te snel/koud uitplanten erbij, geeft aanwijzingen over hoe om te gaan met veel te vroege planten) en verzorgt zelf je plantjes veel beter...... Maar waarschijnlijk loont het meer mensen te lokken met "heel mooi" en ze snel weer terug te laten komen om weer nieuw spul te kopen omdat het niet lang meegaat...?!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik heb nog nooit plantjes bij de welkoop gekocht, maar wat ik wel zeker weet is dat ze de plantjes bij ons wel goed verzorgen. Krijgen allemaal netjes water enz. Bij de Karwei bijv. laten ze alles totaal uidrogen. Daar kan je bijv. olijfboompjes kopen waarbij je de bladeren zelf even van de grond mag vegen;).

Even ontopic: Heeft de lidl ze echt niet meer? Bij ons hadden ze nog genoeg staan. Sommige wat groter, andere wat kleiner, maar ze hadden iig geen vruchten. En anders gewoon het tuincentrum? Wij hebben hier een coppelmans en daar kan je hele mooi kopen ook al met vruchten. Mijn zwager is te lui om te zaaien en heeft ze daar ook gekocht!

Geplaatst:

Hi allemaal,

Ik heb een vriendin op pad gestuurd en die kon net de laatste 3 planten bij de Lidl kopen, alles was op, de paprika's dan (er waren nog genoeg courgetten en pompoenen).

De plantjes zijn tussen de 10 en 13 cm lang en mooi stevig.

Fijne dag!

Ilaria

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...