Jump to content

Moestuin in midden-limburg

MaffeMuis

Recommended Posts

Hoi hoi alle,

Na wat leeswerk, wordt het ook tijd voor wat schrijf werk!

Ik ben Nick, 30 jaar oud en woon in Midden-limburg. Ik heb me eigen ICT bedrijf en zit bij de vrijwillige brandweer. En heb ook nog hele groene (of ja als ik in de tuin bezig ben, zwarte) vingers.

Ik heb een moestuin aan huis, wat erg ideaal is want je loop er zo heen en je kent ff prutsen ff snel water geven enzo.

Ik zit aan een bosrand en heb dus wat last van konijnen, daarom heb ik om de perkjes wat kippengaas randen gemaakt. Werkt ideaal!

Ook last gehad van de woelmuis, maar heb daar een diervriendelijk piep apparaat voor gevonden en perfect blijkt te werken.

Me schoonvader heeft ook al jaren een moestuin en hier kan ik heel veel raad vragen als ik tegen wat dingen aanloop. en natuurlijk ervaring uitwisselen. Omdat ik niet bij een tuinvereniging zit, kun je niet ff snel afkijken hoe iemand anders het doet.

Ik zelf vind het altijd erg leuk om foto's te kijken van andere mensen, dus ik zal hier ook wat foto's plaatsen. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te spieken bij andere

WP_001131-1024x768.jpg

Overzichtje

WP_001132-768x1024.jpg

Sla in de koude bak

WP_001130-1024x768.jpg

courgette die op zon staat te wachten

WP_001121-768x1024.jpg

De kas van binnen met tomaatjes

WP_001129-768x1024.jpg

Verschillende koolsoorten

WP_001133.jpg

De vroege aardappel staat er super op

WP_001109-768x1024.jpg

WP_001077-768x1024.jpg

En me eigen hotel

De foto's lopen alweer 2 weken achter, zal morgen nog wat recente foto's maken, want ondertussen is er al wat gegroeid aangepast en gedaan

Ziet er leuk uit. Kasje had ik vorig jaar ook. Hebben jullie daar vast minder wind dan hier, maar goed schoren hoor ! ( zie topics daar over )

Leuk dat je jezelf voorstelt met foto's !

Iedereen kan hier een eigen 'moestuin-seizoen" aanmaken , zie ieders 'update's '

welkom !

Welkom Nick!

Tja, of je nou konijnen ergens binnen moet houden of ergens buiten.... Gaas werkt wel!

volgens mij woon je erg mooi, zo dicht bij de bossen. dan maar wat konijnenoverlast voor lief nemen, denk ik

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

WP_001129-768x1024.jpg

Verschillende koolsoorten

Hallo

Als eerste even, wat heb je een mooie moestuin!

En als tweede, ik had een vraagje, heb je nu ook last van slaken bij je koolsoorten nu je het hekwerk met gaas eromheen hebt staan?

Gr. Danny

In search of my father's garden, I found my own.

• 1 year later...

Ad maffe muis:

diervriendelijk piep apparaat voor gevonden en perfect blijkt te werken.

Om welk merk toestel gaat het? Sommige mensen kunnen ultrasoon geluid horen en dan is het soms niet zo mensvriendelijk toestel?