Bertus Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Sinds nov. 2010 heb ik een Kordia kers (op gisela 5 onderstam) in mijn tuin.Hij groeit niet van harte, vorig jaar vielen tegen het einde van de zomer veel bladeren (bruin / gespikkeld) af. De ca 5 kersen waren voor de vogels.Dit jaar lijkt het weer de verkeerde kant op te gaan, het lijkt dat ik (of de vogels) weliswaar enkele 10-tallen kersen krijg maar een aantal uiteinden van de takken sterven af (zie foto).Wat is dit en wat kan ik er aan doen? alvast bedankt, Bert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Geef je voldoende aandacht aan de bemesting? Fruitbomen moeten in het voorjaar bemest worden en in het najaar moet er kalk gegeven worden. Ik had ooit een keer een kers en er was merkbaar verschil na een goede bemesting. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Ik dacht aan kersenmonilia, maar niet zeker hoor ! Er zijn mensen op dit forum, die daar beter uitsluitsel in kunnen geven. Is ( áls het dat is ) een lastige. Weet ik niet goed hoe dat te voorkomen of aan te pakken. Ik lees graag mee. Met verkeerd voeden , kalk enzo, heeft het niet veel te maken. Indien je snoeit, je schaar ontsmetten, ik doop mijn schaar in 80% alcohol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Nog eens gezocht op i-net en ben bang dat het idd Monilia is.Kan (of moet) dat verwijderen van aangetaste takjes nu nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts