Jump to content

Jonge planten courgette en pompoen herkennen

Janne

Recommended Posts

Deze moestuinbeginner dacht dat ze wel nog wist in welke hoek van de vensterbank ze de kiemplantjes van courgette, komkommer en pompoen gezet had. Niet dus - ik heb nu ca. 12 planten in potjes met elk 2 of 3 bladeren (echte, niet kiem-). Ze zien er grotendeels hetzelfde uit en ik weet niet meer wat wat was! Lastig, want ik wilde de pompoen en komkommer bij een klimraster zetten maar de courgette niet. Is er een trucje om de planten te herkennen? Ik zie wel dat van sommige planten de kiembladen wat groter en ronder zijn en met veel nerf, waar andere smaller en iets donkergroener zijn met minder nerf. Ook zijn sommige grote bladeren wat ronder en sommige wat langgerekter. Maar misschien is er wel een verschil dat ik niet opmerk? Via google Afbeeldingen word ik niet veel wijzer...

Je ziet dus zelf al wel verschillen dat is handig. Afhankelijk de grote van je plantjes. Zijn ze al wat groter kijk dan b.v. eens in de oksels van de planten bij een komkomer zie je een paar mm groot vruchtje waar een bloem komt. bij je courgette zou je bij iets grotere planten al diverse knoppen op steeltjes al dan niet met een verdikking(vrouwelijke bloem) kunnen zien.

Maar plaats een foto en we kunnen je makkelijker verder helpen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl