supercel80 Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Hoi allen, Enkele bladeren van een pompoenplant beginnen te verkleuren.De plant staat op kleigrond, die vermengd is met potgrond en koeienmest. Wat zou dit kunnen zijn?Wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt voor jullie reactie! mvg, Ferry Quote
Bit Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Niets aan doen. Hoort erbij, bij de overgang van of koude kas , of binnen naar volle grond. = meestal zonnebrand.Komt vanzelf goed. De plant groeit verder gezond uit. ( als hij van de week niet bevriest ) Quote
supercel80 Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Ow, gelukkig! Geen enge ziekte dus De plant staat een dag of vijf buiten nu. Aangezien het gisteren de eerste dag was van volle zon, is het inderdaad goed te verklaren dat ie last heeft van zonnebrand.De volgende keer dus beter insmeren Groeten Ferry Quote
Volkstuingroentje Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Hier hetzelfde probleem, de courgette plantjes hebben nergens last van, alleen de pompoen. Gelukkig hoef ik mij geen zorgen te maken zo te horen. Het is wel zo dat ik nog 2 plantjes in de koude bak heb laten staan omdat ik er even nog geen plek voor had in de volle grond, ook deze bladeren worden een beetje geel. Is dat dan nog steeds zonnebrand? Zonnebrand door het glas van de koude bak heen? Quote Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Elizabet Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Mijn pompoen en courgette (al een week of 3 in de volle grond) zien ook nogal gelig. Ik wijt t aan te weinig zon, maar ik weet niet of dat klopt.. Quote elizabet.nl
Volkstuingroentje Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Elizabet, ik denk dat je best eens gelijk kan hebben, mijn courgetteplantjes worden nu ook gelig. Dat is wel even het omgekeerde van zonnebrand Tijd voor mooi weer! Quote Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Merel Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Zowel mijn pompoen-, courgette-, maïs- als bonenplanten (sperziebonen; de eerste die ik geplant heb) zien er armetierig uit. Bij mijn tuinbuuf is het hetzelfde. Ik ga ervan uit dat het komt door de kou. Een nieuwe ronde is alweer voor gezaaid. Ik zie wel of de planten in de tuin het halen. Quote indefruitboomgaard
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.