FM09 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Hallo mensen, Misschien kan iemand mij helpen met een bosui/lenteui probleempje? Ik zaai ze altijd gewoon voor in potgrond, maar het komt niet altijd even goed op, en vervolgens groeien ze zo tergend langzaam... Het kan aan mij liggen, maar ik heb ze pas in de zomer klaar. Waarom heten ze dan lente-uitjes???En wat moet ik doen om ze bijv. in de tweede helft van het voorjaar al volgroeid te hebben? Misschien onder plastic ofzo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 de White lisbon kan je in de herfst zaaien en die overleven de winter. Dan heb je vroeg in het voorjaar lenteuitjes. Meeste zaaien bosui en die komen in de zomer. Spreidt je het goed kan je heel lang bosui eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansareli Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ik zit met hetzelfde probleem. Vandaag heb ik er 28 uitgeplant van de 100 die ik heb gezaaid.Ze waren wel nog dunner als een lucifer, maar vorig jaar kwam dat wel goed en krijg je mooie lente-uitjes in augustus of september.Ik ondervind hetzelfde met de prei, komt ook moeilijk op en wordt ook nooit potlooddikte bij mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Verspenen en/of uitplanten en ze zouden in de groei moeten gaan! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 dat komt volgens mij omdat het kwa temperatuur en het weer geen lente is Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
FM09 Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 de White lisbon kan je in de herfst zaaien en die overleven de winter. Dan heb je vroeg in het voorjaar lenteuitjes. Meeste zaaien bosui en die komen in de zomer. Spreidt je het goed kan je heel lang bosui eten. Bedankt voor de tip, die komt op mijn zaden-verlanglijstje (dat wordt overigens langer en langer )! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Als je flinke pollen hebt van 'Welsh Onion', een vaste stengelui, dan heb je bijna het hele jaar door lente-uitjes. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 @Jorieke, die gaat ook op mijn wenslijst voor volgend jaar, thanks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts