[TVE]Niels Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Vandaag tot mijn grote verdriet ontdekt dat bijna al mijn jonge broccoli plantjes tot aan de grond zijn kaal gevreten. Elders op mijn tuin heb ik sporen ontdekt die maar op 1 dier kunnen wijzen: hazen. Ik heb er tussen de bollenvelden ook genoeg zien lopen, en aangezien ons tuinen complex midden tussen de bollenvelden ligt, lijkt het me vrij aannemelijk dat deze beesten de weg naar mijn tuin hebben gevonden. Gelukkig heb ik nog een paar plantjes kunnen redden door er een stolp overheen te zetten, maar ik grossier niet in stolpen en wil wel nieuwe plantjes gaan halen. Weet er iemand misschien een manier om hazen van de tuin te houden? Zijn er bijvoorbeeld kruiden waar ze een hekel aan hebben, of zou het helpen om plastic tasjes aan stokken te hangen? En nee, ik ga geen buks aanschaffen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Dat zal dan lastig worden. Je kunt 's nachts een radio in de tuin aanzetten. De haas zal denken dat er iemand in de tuin is en dan niet durven te komen. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Mag je afrastering plaatsen rond je tuin? Ik had vorig jaar erg veel last van konijnen. Het goed afrasteren met van dat groene gaas en op de onderste 30 cm kippengaas tot enkele cm in de grond was afdoende. Geen weet van kruiden, de tasjes gaan niet helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Zoals Jorg zegt, een afrastering van 30 tot 50 cm kippengaas is meestal voldoende, wel zou ik gaan voor de 50 en 10 cm de grond inwerken....Hier hebben we hazen, konijnen, reeen en herten dus houden we het op minimaal 1,20 meter ) MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Wij hebben ook ontzettend veel last van konijnen... de enige oplossing is afrastering....Stukje in de grond graven anders kruipen ze er gewoon onderdoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annemiek123 Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Nou dat gaat het voor mij dan ook worden, zag gister een berg konijnenkeutels op mijn nieuwe tuin liggen....in maart paaltjes erin en gaas zetten... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
woezel Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Oftewel dit jaar ben je het haasje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thinkpad Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Je kan je planten bespuiten met een vloeibare meststof, waarvan ik de naam even niet bij de hand heb.De fabrikant claimt dat wild dan de planten mijden. Ik zal morgen even de fles er bij nemen voor je de juiste naam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts