Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hazen op de tuin


Aanbevolen berichten

Vandaag tot mijn grote verdriet ontdekt dat bijna al mijn jonge broccoli plantjes tot aan de grond zijn kaal gevreten. Elders op mijn tuin heb ik sporen ontdekt die maar op 1 dier kunnen wijzen: hazen. Ik heb er tussen de bollenvelden ook genoeg zien lopen, en aangezien ons tuinen complex midden tussen de bollenvelden ligt, lijkt het me vrij aannemelijk dat deze beesten de weg naar mijn tuin hebben gevonden. Gelukkig heb ik nog een paar plantjes kunnen redden door er een stolp overheen te zetten, maar ik grossier niet in stolpen en wil wel nieuwe plantjes gaan halen. Weet er iemand misschien een manier om hazen van de tuin te houden? Zijn er bijvoorbeeld kruiden waar ze een hekel aan hebben, of zou het helpen om plastic tasjes aan stokken te hangen?

 

En nee, ik ga geen buks aanschaffen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je afrastering plaatsen rond je tuin? Ik had vorig jaar erg veel last van konijnen. Het goed afrasteren met van dat groene gaas en op de onderste 30 cm kippengaas tot enkele cm in de grond was afdoende.

 

Geen weet van kruiden, de tasjes gaan niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Jorg zegt, een afrastering van 30 tot 50 cm kippengaas is meestal voldoende, wel zou ik gaan voor de 50 en 10 cm de grond inwerken....

Hier hebben we hazen, konijnen, reeen en herten dus houden we het op minimaal 1,20 meter )

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...