appelsientje 60 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Hoi hoi, Ik ben bezig met een bak te maken. Nu wil ik hem vullen met potgrond gemengd met cocos.Is dat een goed mengsel voor m'n groentenplanten? Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Is er niemand die dit weet? Maar ik hoef geen antwoord meer. Ga het gewoon proberen Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Experimenteren is inderdaad één van de leuke dingen aan tuinieren Potgrond met cocosturf lijkt me prima. Tuintjes groeien goed in potgrond, maar ook goed in cocosturf, dus een mengeling zal ook wel goed zijn . Evt. kan je er nog compost bij doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Het lijkt mij wel goed !! Ben benieuwd naar je ervaringen aan het eind van het seizoen !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 is zeer goed om water vast te houden maar bevat geen enkel voedingswaarde dus aanvullen met compost/meststof en je zou een betere waterhuishouding moeten hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Ik heb die combinatie in mijn bakken zitten (zie moestuinseizoen). Op de bodem een dunne laag hydrokorrels voor afwatering. Daar bovenop Potgrond vermengd met cocospotgrond van de action (die mooie blokken van 64 cent). Ik gebruik per 40 liter potgrond 1 blok dat circa 10 liter kokosvezel oplevert. Door de bovenste laag heb ik ook een laagje compost gemengd en bij planten die veel voedingsbehoefte hebben meng ik nog wat extra compost in het plantgat. En nu maar wachten op warmer weer voor mijn tomaten en courgettes.... De laag is overigens goed vocht vasthoudend en geeft ook voldoende af bij overvloedige regenval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 Ik heb eerst een laag hydrokorrels en dan potgrond vermengd met compost gedaan. Ik heb een bak van 2 meter 50l. 60br. en 40 diep.Ben begonnen op 27-05 en ik heb al 5 kropjes sla geoogst, de bietjes komen nu op de slauitjes de stambonen en de peultjes.Ik heb nog bloemkool plantjes en pootuitjes gepland. De uitjes groeien goed! De bloemkool groet niet zo héél snel.Verder heb ik nog aardbeien gourgette en lavas die staan in andere bakken omdat ze veel ruimte nodig hebben.En niet te vergeten, ik heb in de eerste bak ook nog een paksoi plant gezet en die groeit als kool!Verder heb ik nog worteltjes en peterselie gezaaid. Dit doe ik voor de eerst keer, ben dus een beginner Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Zo te horen gaat het prima bij jou! Maar of het een geslaagd experiment is merk je misschien pas aan het eind van het seizoen....Het klinkt inieder gevalof het bij jou in de gemengde grond beter gaat dan bij mij in de zuivere potgrond! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Marijke, doe jij er dan geen compost bij? Als ik wat oogst dan vul ik de grond bij met compost vermengd met cocosvezel. De voeding in de potgrond raakt ook op na enige tijd. Ik heb nu 9 kroppen sla geoogst, ik heb ze wel als klein plantje gekocht, dus niet gezaaid.De rest is wel gezaaid.Het is wel een erg leuke hobby! En de sla was heerlijk! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Volgens mij wel, ik doe het ook. Ik gebruik ook de blokken van de Action en meng dit met potgrond.En het groeit nog allemaal prima! Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Marijke, doe jij er dan geen compost bij? Als ik wat oogst dan vul ik de grond bij met compost vermengd met cocosvezel. De voeding in de potgrond raakt ook op na enige tijd. Ik heb nu 9 kroppen sla geoogst, ik heb ze wel als klein plantje gekocht, dus niet gezaaid.De rest is wel gezaaid.Het is wel een erg leuke hobby! En de sla was heerlijk! Ik heb nog zo weinig geoogst (eigenlijk nog niks) en wat meststoffen aanvullen betreft: daar ben ik ook nog niet echt aan toe, hoogstens de aardappels in de manden. Die beginnen misschien wel wat extra's te lusten, maar wat? Nog eens even nazoeken....Verder is er veel verloren gegaan door de nattigheid van de afgelopen tijd, de droge periode kwam net te laat voor de meeste plantjes. Ik heb net 1 pompoen kunnen overhouden, die het nu lijkt te gaan doen, die zit net in de nieuwe pot met aarde, dus ook die heeft nog geen behoefte.Ik heb inderdaad wel al van gekochte slaplantjes geplukt, dat wel. Die was ook erg lekker! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted June 13, 2013 Author Share Posted June 13, 2013 aardappels kun je bijvullen met compost heb ik ook van dit forum. Ik heb verder ook nog niks geoogst hoor, ben pas in mei begonnen ik heb wel 9 kropjes gemengde sla geoogst.Die had ik als kleine plantjes gekocht en ongeveer een half pond aardbeien en die waren me toch lekker! Er zit nog genoeg aan de plant ik haal de hele kleintjes eraf.De rest van het zaaigoed begint nu ook lekker te groeien. Ik vind het een geweldige hobby! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts