Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Geen teken van leven rabarber

jootje

Recommended Posts

Ik dacht dit jaar wel vier rabarber planten te hebben. Maar twee van de vier planten zijn gewoon helemaal niet opgekomen. Een daarvan is een tweejarige plant die het vorig seizoen goed gedaan heeft. De ander een stek van een rabarber plant. Ik heb onder de grond gekeken, de kluit/wortelstok is er nog wel, maar ik zie geen teken van leven. Tis niet anders, maar moet ik er nu vanuit gaan dat ze dood zijn? En dus volgend seizoen ook niet opkomen? Zou handig zijn om te weten, want ik wil er dan toch wat bij voor volgend seizoen.

Ja, Jorg....de grond is, vooral s'winters best nat. Ligt ook aan de weersomstandigheden. Ik vond het zo gek dat juist de nieuwere planten niet op kwamen. Zouden de " oude" planten aan de vochtige grond gewend zijn? Of is dat te simpel gedacht?

Afijn.....dat word nieuwe planten scoren dan....zei zij sip......( kan geen smileys maken! )

Het vocht zou het niet mogen zijn. Rababer wort doorgaans in boerentuinen aan slootkanten gezet daar ze veel vocht willen. Je stek zou te diep geplant of met te weinig oogen geweest kunnen zijn en je 2 jarige plant wellicht vorig jaar iets te veel stengels geoogst(niet minimaal 3 bladeren laten staan??)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl