Geplaatst: 28 mei 201312 j Ik dacht dit jaar wel vier rabarber planten te hebben. Maar twee van de vier planten zijn gewoon helemaal niet opgekomen. Een daarvan is een tweejarige plant die het vorig seizoen goed gedaan heeft. De ander een stek van een rabarber plant. Ik heb onder de grond gekeken, de kluit/wortelstok is er nog wel, maar ik zie geen teken van leven. Tis niet anders, maar moet ik er nu vanuit gaan dat ze dood zijn? En dus volgend seizoen ook niet opkomen? Zou handig zijn om te weten, want ik wil er dan toch wat bij voor volgend seizoen.
Geplaatst: 28 mei 201312 j Als er nu nog niks van knoppen of blad te zien is kun je er wel vanuit gaan dat de planten het niet hebben gered. Staan ze op een wat natte grond?
Geplaatst: 28 mei 201312 j Auteur Ja, Jorg....de grond is, vooral s'winters best nat. Ligt ook aan de weersomstandigheden. Ik vond het zo gek dat juist de nieuwere planten niet op kwamen. Zouden de " oude" planten aan de vochtige grond gewend zijn? Of is dat te simpel gedacht? Afijn.....dat word nieuwe planten scoren dan....zei zij sip......( kan geen smileys maken! )
Geplaatst: 28 mei 201312 j Het vocht zou het niet mogen zijn. Rababer wort doorgaans in boerentuinen aan slootkanten gezet daar ze veel vocht willen. Je stek zou te diep geplant of met te weinig oogen geweest kunnen zijn en je 2 jarige plant wellicht vorig jaar iets te veel stengels geoogst(niet minimaal 3 bladeren laten staan??) Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 28 mei 201312 j Auteur Ik ga ze van het weekend eens opgraven. Ik heb genoeg stengels laten staan, dus dat is het niet denk ik.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.