Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardappels met lange uitlopers

Yola

Recommended Posts

gisteren bij de Raifeisen een grote partij overgebleven aardappels gekregen, er zitten mega scheuten aan van wel 30 cm, kan ik zo in de grond stoppen of moet ik scheuten verwijderen of inkorten??

30 cm is wel erg lang ja, maar het valt te proberen. aardappel in de grond, scheut voorzichtig min of meer richting naar boven, onder de grond. Niks afbreken / inkorten.

Lijken ze hier een beetje op?

Zijn de petatjes die nog in mijne kelder liggen van mijn buur die nog gene tijd gehad heeft om ze de grond in te stoppen...................

Links een doos Charlotte en rechts Bintjes, bemerk de enorme groeikracht van de Bintjes

Foto is van 26/4, durf niet naar mijne kelder gaan zien hoe het er nu mee gesteld is, misschien hangen er al petatjes aan?

foto032763861369916593.jpg

Ik had vorige week ook nog pootaardappelen liggen voor iemand die ziek was. Die heb ik al meer dan een maand buiten bewaard. En dan op de noordkant tegen de woning aan. De kiemen waren nog geen 5 mm. lang. Ze zijn vorige week gepoot en ze zagen er nog prima uit. Dus koel en licht bewaren ipv warm en donker.

Ik heb ook pootaardappeltjes met zulke lange uitlopers gepoot.......

binnen 4 dagen zag ik groene blaadjes boven de aarde uitkomen ( ik poot de piepers in reeds opgehoogde bulten aarde)

Vorig jaar ook zo gedaan....goede oogst gehad

Ga straks als ik het weer niet vergeet eens voelen hoe het met de vastheid gesteld is.

Er is een nieuw lid dat de grond heeft overgenomen van een overleden lid en die moet nog gaan beginnen.

Pootaardappelen zijn hier niet meer te vinden, ga ze die Rasta petatjes geven, eens benieuwd wat er nog van komt.

• 2 weeks later...