henkg Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 10 kg brandnetels pakken, in een emmer van 10 liter water leggen.....10 kg brandnetels in een emmer van 10 liter. Bedoeld wordt natuurlijk (?): 10 liter brandnetels, gewoon een emmer vol. Dat zal hoogstens 1 kg zijn, waarschijnlijk een stuk minder. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bee Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 En nog een vraag erbij van mij: Als het langer dan een week staat ( een maand of langer) is het dan te sterk geworden? Moet je het dan meer verdunnen?Is het uberhaupt mogelijk dat je dit te sterk maakt? Na 14dagen zal je zien dat er eigenlijk weinig of niets meer overblijft dan een paar slijmerige stengels dus veel sterker zal het niet meer worden, alles is al omgezet in het water. Je kan het volgens mij langer laten staan louter als je het wenst te bewaren maar sterker zal het niet meer worden.... Quote
Annie Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Ik heb het ook gemaakt nav een filmpje van Alys Foweler met the edible garden. Maar ik heb het nog niet gebruikt. En hoop eigenlijk dat het niet zo erg stinkt als jullie zeggen . Maar daar zal ik dan binnenkort wel achterkomen haha.Denk dat ik het maar aan mijn tomaatjes voer Quote
Bit Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 sterk verdund kan dat ook zeker wel hoor ( gezond spul ) Maar bedenk wel, dat een brandnetelgier eigenlijk een stikstof-gift ( van 'geven" = geen gif ) is.Stikstof is met name van belang in het begin van de ontwikkeling van welke plant ook ( uitzonderingen daargelaten ), maar van een tomatenplant dan.Toont de tomatenplant reeds bloemen, is de stistof niet fout, maar niet echt zeer gewenst. Kalium is dan eerder gewenst. En dat zit niet in die gier ( zover ik weet ) Het zou kunnen dat je stikstof geeft, waar de plant en waar vooral jij, daar niet om vraagt. Jij wil tomaten. De plant is er al. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.