Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke lupine voor groenbemesting?

Pelgrim

Recommended Posts

Lupine kan volgens de overleveringen goed gebruikt worden als groenbemster. het is mij echter niet helemaal helder welke soort dat is. Werken de lupines in pot bij het tuincentrum ook of is het een bepaalde te zaaien soort?

Vooralsnog heb ik alleen bij De Bolster een lupine groenbemster gevonden. Iemand andere suggesties?

Lupine in het algemeen bindt stikstof aan de wortels. Dus de Lupine in poten in het tuincentrum doen dat ook maar, je hebt pas wat aan de stikstof als de wortels van de lupine afsterven en de Lupine in het tuincentrum is doorgaans meerjarig. Van daar dus o.a. de zakjes van de Bolster. Ik heb hier Lupinus hartwegii deze is 1 jarig en zou je dus van het najaar mee in kunnen spitten of frezen. Of geen grondbewerking.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Goedeavond allemaal,

De bacterien die zich in de knolletjes aan de wortels bevinden,noemt men nitrificerende bacterien. Deze zetten het giftige ,niet goed opneembare nitriet,over in nitraat,wat de plant wel opnemen kan.

voor groenbemesting zijn 3 soorten lupine te gebruiken,te weten : Lupinus angustifolius (blauwe lupine)

Lupinus luteus (gele lupine)

Lupinus albus (witte lupine)

m.v.g.

Hans.

• 3 weeks later...