Katsumi Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Hallo Iedereen! Dit is mijn eerste post op het forum!Zit hier wel al veel langer op rond te neuzen, maar nu komt de moment dat ik zelf toch iets moet gaan posten.. Het is mijn eerste jaar dat ik aan moestuinieren ben begonnen, en begin hier al heel zwaar de indruk te krijgen dat het eerste jaar, weinig oogst en veel leren zal zijn De planten staan voor het meeste geval binnen. (in mijn halve veranda)Wanneer het goed weer is zet ik ze wel buiten.Ze staan met 4 in 1 grote pot. en nu begnnen de 'buren' er precies ook last van te krijgen.De bladeren die zwaar verkleurd zijn worden flinter dun. Wie kan mij verder helpen? Bedankt! Quote
JohnnyQ1 Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Dat heb ik ook sinds ik mijn tomaten en paprika heb uitgeplant buiten! Iemand enig idee? Quote
Jorg Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Waarschijnlijk is of de koude of verbranding door de zon de oorzaak. Voor de zekerheid: komt het door de foto dat de plekken meer zilverachtig dat 'wit' lijken? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Verbranding door de zon denk ik ook. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
JohnnyQ1 Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 En nu? alle aangetaste blaadjes er af knippen en hopen dat de plant zich hersteld? Ik heb nog een paar reserveplantjes... moet ik die ook met dat warmere weer de eerste dagen buiten beschermen ofzo? Johan Quote
Katsumi Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Geplaatst: 6 juni 2013 Nee, het ziet er echt meer zilverachtig uit!Begint meer geel/melkachtig maar de groter aangetaste bladeren zien er echt zilverachtig uit (het blad word bijna transparant en heel dun) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.