Ga naar inhoud

Suggesties voor bessen/fruit die je langs draden kan leiden.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een aantal meters ruimte langs draden om fruit langs te leiden. Er staan al frambozen (5 soorten), bramen (3 soorten), japanse wijnbes, tayberry, druif en kiwi.

Op internet vond ik nog de logan berry en de boyson berry, maar dat zijn ook beide kruisingen met braam en framboos en ik zou liever nog iets anders willen laten groeien.

Iemand suggesties?

Geplaatst:
Schisandra chinensis, passievrucht (niet hélemaal winterhard), druiven, kiwibessen, gewone kiwi's (geel/rood), framboos, loganbes, boysonbes, taybes, bramen, japanse wijnbes.

Op je site zeg je "Deze onbekende plant geeft rijk vruchten en heeft een sierlijke vorm.

De vrucht kan gedroogd worden, en dan gebruikt om thee van te zetten. Is in Japan en China erg bekend om zijn geneeskrachtige werking. Deze vrucht heeft een zeer specifieke smaak. "

Ik lees na vertaling door mijn marketingmachine: "Deze plant die niemand wil is een woekeraar die alleen maar gedroogd te pruimen is en rauw niet lekker en bovendien een erg vieze smaak heeft".

Of overdrijf ik het dan en is ie stiekem erg lekker?

Geplaatst:

Haha, gesnapt! Nee, ik vind het zelf moeilijk om er heel positief over te zijn omdat ik hem niet geweldig vind. Máár, er zijn mensen die hem heel lekker vinden. Ik hade laatst nog een vrouw uit Rusland (het deel wat tegen China aan ligt) en daar komt hij van nature voor. En zei vond hem natuurlijk héérlijk. Ik weet dat je bij sommige natuurwinkels/webwinkels de gedroogde variant kunt kopen. Dus ik zou zeggen; probeer het eens!

(http://www.spiruella.nl/schisandra-bessen-240.html; nee, ik heb geen aandelen hierin)

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Ik ben gek op allerlei soorten vreemd fruit, dus ik ga het zeker eens proberen. En waarschijnlijk kan ik ook niet laten er eentje voor in de tuin de kopen als ik hem ooit ergens tegenkom, of als ik eens bij jou in de buurt ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...