Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoiiiiiiii

Ik geloof dat mijn paksoi is doorgeschoten hij heeft knopjes of heb ik het verkeerd.

Dacht kan ze nog wel even laten staan ze waren nog niet zo mooi vol heel dun.

Nou dan is er maar 1 optie van de bloemtjes genieten denk ik eten wordt het niet meer geloof ik

Wie heeft hier nog meer ervaring mee

Groetjes nelleke

Geplaatst:

ja

hebben we hier ook regelmatig bij vroege paksoi en wisselende temperaturen

snel eten of laten staan, als je geen knolvoet hebt

en nieuwe zaaien natuurlijk

Geplaatst:

Kan sowieso. Als je ze eerst even blancheert, blijven ze waarschijnlijk wel wat beter van structuur. Overigens schiet paksoi ook vrij snel door bij te weinig vocht, dacht ik. Kan dat de oorzaak zijn?

elizabet.nl

Geplaatst:

Dank je, nee denk het niet heb ze eigenlijk elke dag water geven misschien toch te vroeg gezaaid begin april ik weet het niet hoor vond het wle jammer ze staan er zo mooi bij.

Maar zo kani er ook nog wat aan hebben als ik nasi eet

Geplaatst:

Ook niet, denk ik, de mijne waren nog wel vroeger (maart voorgezaaid, heel april overdag buiten gestaan, mei de grond in) en heel mooi, wat aan de lage kant maar heel vol. Maar t zal ook per sooirt verschillen..

elizabet.nl

Geplaatst:

mijn paksoi heb ik direct na het zien van de bloemetjes geoogst (gelukkig maar enkele met bloem)

ik heb gewoon de paksoi in gesneden (behalve de kern met bloem) geblancheerd en ingevroren.

Chinese kool geeft ook snel bloemetjes btw.

grtz, Jan

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Ik ken alleen late paksoi, dacht dat ze net als andijvie gingen doorschieten als je die te vroeg zaaide. Nu is er inmiddels vroege andijvie en vroege paksoi? Dat wist ik niet. Goed, ik ben nog op tijd voor de late soort. Vorig jaar had ik bij de laat gezaaide een enkele schieter. Dat schieten gebeurt ook wel als ze te lang droog staan.

• 8 years later...
Geplaatst:

Je vraag is me niet helemaal duidelijk maar als een paksoi er nog mooi uitziet en hij is gaan schieten eet ik hem gewoon op. Zodra er bloemen worden gevormd gaat de plant wel vaak hard achteruit dus ik zou niet te lang wachten. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...