Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor niet uitkomen van eieren of het nu vogels of reptielen zijn, kunnen zoveel redenen zijn

als je broed methode zo te zien goed verlopen is ivm geen spreidpoten, kan het bv iets simpels zijn als dat deze eieren net in vorst periode gelegd zijn, maar zelf vindt ik conditie van ouderdieren met name moeder ook heel belangrijk.

Interesamnt hiervoor zou zijn of eieren die niet uitkomen van zelfde moederkip zijn, dat snap ik dat je daar heel geen zin tijd in hebt hoor, dat bedoel ik niet maar zelf vindt ik dat soort mini onderzoekjes leuk

Het openmaken van elk ei zou ik wel doen, uiteraard na uitkost tijd ruim en veilig verstreken is, wat er precies in ei zit bv niks, afgestorven kiem, of dood volgroeid jong zegt wel iets over mogelijke reden.

Een log boekje bijhouden waneer je vaak eieren bebroed is leuk en ook leerzaam om steeds jaren te kunnen vergelijken je vergeet toch boel ookal denkje onthou ik wel.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik zal even vragen aan een goede kippenkweker wat hij normaal percetage vindt, ookal zal dat mischien afhankelijk zijn van ras en weet ik nual dat hij zegt dat dat juist een van de geinige dingen is wat de sport is voor jezelf om steeds proberen te verbeteren.

Geplaatst:

Ik zet iig altijd de datum van rapen op het ei. En die zijn allemaal verschillend bij de eieren die nu nog niet zijn uitgekomen. Ook zijn het verschillende rassen/moeders *zucht*

Ze waren iig bijna allemaal zeker weten bevrucht. Bij de marans eieren (heel donkerbruin) was dat moeilijk te zien met het schouwen, maar bij 2 weken zaten alle eieren 'vol'.

De onbevruchte eieren (stuk of 4) hadden we er op dag 6 al uitgehaald.

We gaan ze wel even open maken ja. Minder leuk werkje, maar wel belangrijk.

Geplaatst:

Nee 80% uitkomst van totaal, onbevrucht bij inbegrepen.

Bij inleg van 50 eieren moeten dus ongeveer 40 eieren uitkomen.

Bevrucht moet in principe elk ei zijn tenminste daar zou ik van uitgaan omdat je genoeg hanen hebt lopen,

dat ontwikkeling niet opgang komt van de kiem daar ligt vaak een heel wat moeilijker op te sporen oorzaak.

(Opzich noem je dat onbevrucht ei maar zou onontwikkelde kiem moeten heten)

wat ik dan zou zoeken in conditie van kip, fouten broedmachine te lang broedeieren verzamelen enzv.

Nu maakt het bij kippen natuurlijk niet veel uit maar soms bij zeldzame/kostbare dieren wel dan telt elk ei, bij kip

lijkt mij wel leuk om je eigen resultaten te verbeteren, gewoon voor de fun.

Maar volgens mij gaat je eerste ronde uitstekend toch.

Geplaatst:

Nou, er loopt maar 1 haan bij de hennen waar we de eieren van opsparen. En er zijn een paar powerladies bij, waarbij de haan toch iets meer moeite heeft om ze uh.. nou ja Dus die waren in het begin nog niet zo goed bevrucht. Nu bij de 2e ronde moet het wel beter gaan. En het aantal onbevruchte (of slechte kiem..) eieren was 4 stuks geloof ik. Van de 52 eieren die we er in hebben gelegd.

Geplaatst:

Nou als je klaar bent kunnen we voor de gein percentage uitrekenen

Hoeveel kippen op 1 haan ?

Geplaatst:

Die 3e foto kan zo in een paasmandje Leuk hoor die foto's allemaal

Hier hadden we een krielkipje erbij vorig jaar en die beet ook behoorlijk van zich af richting haan...hij werd er helemaal gefrustreerd van...een hoop heen en weer geren door de tuin Maar die kriel broedde wél alle eitjes van de rest uit, die liepen liever buiten rond. Uiteindelijk wel krielkuikens gehad dus het is hem toch gelukt....pfffff die zijn echt ieniemini

Geplaatst:

*smelt*

Nu wil ik ook kuikentjes! Ik overweeg het serieus maar ja, het feit dat statistisch gezien de helft van het uitgebroede grut een haantje zal zijn houdt me tegen. Want wat doe je ermee? 't is niet dat de Wyandotte krieltjes die ik heb geschikt zijn om te consumeren dus slachten wordt 'm ook niet (nog afgezien van het feit dat ik helemaal niet weet of ik dat zou kunnen....).

Geplaatst:

Zijn wyandotten gewoon niet lekker,of hoezo niet te consumeren ?

Laatst zei iemand ook al dat zijdehoenders niet te eten zijn, maar hoezo is dat dan zo?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Volgens mij wyandotten prima te eten, is toch best een dikke kip

Zijdehoen is ook gewoon eetbaar,

het vlees is iets anders van kleur (donkerder) dat vinden sommige mensen niet lekker eruitzien.

Geplaatst:

Ik bedoelde inderdaad wat Jorieke zegt: weinig vlees voor veel werk. En ik vrees dat mijn echtgenoot het niet trekt als ik kippen ga slachten, die vindt alles zielig Daarom is hij ook degene die 's nachts het slaapkamerraam open en dicht doet als er een mauwende poes naar binnen wil. Vindt'ie zielig

Geplaatst:

Ja zeg, vooral die laatste lekker bont dat is mooi (zelfs de pootjes), maar die zacht grijze ook onwijs mooi,

als ze helemaal veren hebben zou ik ze ook graag een x zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...