-sanne Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 Maar hoe maak ik dat...Moet het bloemetje inclusief witte blaadjes in de thee of alleen de kern?De bloemetjes zijn zo snel weer uitgebloeid dat ik steeds te laat ben... Quote
HuubvG Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 De hele bloemetjes mogen in de thee, je moet er wel op tijd bij zijn om ze te plukken en te drogen. Quote
-sanne Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 Ohhhh ik moet ze dus eerst drogen? Gewoon wegleggen in 'n schaaltje? Hoelang duurt het voor ze genoeg gedroogd zijn? Quote
HuubvG Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Op een stuk fijn gaas leggen op een luchtige plek, niet te warm, niet in de zon. Quote
HuubvG Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 (aangepast) Natuurlijk, daar was ik niet opgekomen. Reden: ik pluk de bloemen uit het 'wild' en laat de planten verder staan.Bij tuinverenigingen wil men meestal niet dit 'onkruid' in mijn tuin zien, vandaar dat ik ze helaas niet zelf kan.mag verbouwen. En plukken als ze gedroogd zijn, lukt goed? 16 juni 2013 aangepast door Gast Quote
greetje Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 je kunt toch van verse bloempjes ook thee zetten?dat kan ook met munt en goudsbloem.... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ja natuurlijk kan dat allemaal, doe ik ook. Ook van verse valeriaanwortel, tijm en lavendel. Mag dat? Quote
greetje Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 tuurlijk!! Ohhhh ik moet ze dus eerst drogen? Gewoon wegleggen in 'n schaaltje? Hoelang duurt het voor ze genoeg gedroogd zijn? omdat sanne dacht dat ze ze eerst moest drogen vandaar mijn opmerking en volgens mij kun je van kruiden altijd gewoon verse thee of aftreksel makenhet drogen is alleen maar om het te kunnen bewaren Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.