Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Frambozenstruik doet het wel/niet goed? Volle grond of pot?

mieke s

Recommended Posts

Wat eelzuhtjuh zegt. Wil je de struik toch heel graag in een pot, geef hem dan een grote pot en zoveel mogelijk grond. Beter in de volle grond ja.

Wat is "Bij ons in Amersfoort is het moeilijk de grond op peil houden " ?? In verband met water geven oid ?

We hebben hier pure kleigrond, al zoveel turf en compost ingedaan maar blijft klei waar het water op blijft liggen als je wat geeft..... wordt er gek van. Vandaar, bij mij in pot doet alles het eigenlijk beter dan in de tuin...

Ik geef de voorkeur aan potten voor mij fruitboompjes, struiken en aardbeien en alles omdat ik dan veel meer invloed op de grond heb.

Kleigrond houdt water juist lang vast, dus zal minder snel uitdrogen. Aan de oppervlakte droogt het sneller uit natuurlijk, maar in de grond blijft het vocht er langer in zitten. Als het eenmaal droog is, gaat het er inderdaad niet zo snel meer in. Wellicht dat je 'normale' aarde op de kleigrond legt, wat wel sneller water opneemt. Daardoor blijft de kleigrond dus bedekt en dus natter, hoef je ook niet steeds om te ploegen. Lijkt me ook niet zo goed voor de wortels.