wilmer Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ik heb snijbiet op de tuin staan, maar nu lijkt hij in de bloei te schieten terwijl hij eigenlijk nog helemaal niet groot is met van die mooie stelen zoals je altijd in boeken ziet. Is dat normaal? Of heb ik de snijbiet te pakken die je jong moet oogsten? Of kan ik het gewoon laten staan en krijg ik dan alsnog die mooie stelen?Of is het gewoon te warm / teveel daglicht of zo geweest? Quote
thea Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 De blaadjes gebruiken en de rest laten staan .de bloemen worden zaad en dan kan je volgende jaar zaaien van je eigen zaad. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 snijbiet is tweejarig vlgns mij, stonden de planten er al of heb je nieuw gezaaid? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Ze zijn inderdaad tweejarig. Maar ook die van mij bloeien nu in hun eerste jaar. Vooral de rode variant trouwens... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 jammer,koude voorjaar = ze denken dat er al een winter over heen is gegaan? Quote
Aardpeer Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Ik haal de bloemen eruit.De kracht van de plant gaat dan niet in de zaadvorming zitten.Al is de tip om wat zaad voor volgend jaar te oogsten wel handig natuurlijk.Zelf doe ik, zeker omdat de plant 2-jarig is, al zolang met een zakje zaad. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 De planten van vorig jaar hebben zich rijkelijk uitgezaaid bij mij. Ik heb nu dus nog 2 veldjes met uitgezaaide snijbiet, die nog jong is. En dus voorlopig nog niet doorschiet? (geen koude meer... ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Gewoon pech als je tweejarige planten in het eerste jaar al doorschieten..idd door de koude periode. Hier was het ook lang erg koud, ik heb de planten( eigenlijk vrijwel alle planten behalve tuinboon en erwt)lang binnen gehouden. Ik weet niet of dat ook geholpen heeft..behalve de paksoi heb ik geen doorschieters... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wilmer Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 OK bedankt voor jullie reacties. Ik kan het dus gewoon eten en de bloemen weghalen en als het goed is doen ze het nog een jaar? Quote
RobO Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 nou, als ze de winter doorkomen, bij mij dus nietverder is jonge snijbiet veel lekkerder dan oude Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Ik heb toch een doorschieter..een oranje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sokrates Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Mijn snijbiet schiet eigenlijk altijd wel door, zeker degene die ik vroeg gezaaid heb, en die lang op de tuin staan. Op zich geen punt: Bloemstengels eruit knippen en de plant groeit gewoon door. Nieuw zaaien kan ook nog... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.