Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb snijbiet op de tuin staan, maar nu lijkt hij in de bloei te schieten terwijl hij eigenlijk nog helemaal niet groot is met van die mooie stelen zoals je altijd in boeken ziet.

Is dat normaal? Of heb ik de snijbiet te pakken die je jong moet oogsten? Of kan ik het gewoon laten staan en krijg ik dan alsnog die mooie stelen?

Of is het gewoon te warm / teveel daglicht of zo geweest?

Geplaatst:

Ik haal de bloemen eruit.De kracht van de plant gaat dan niet in de zaadvorming zitten.

Al is de tip om wat zaad voor volgend jaar te oogsten wel handig natuurlijk.

Zelf doe ik, zeker omdat de plant 2-jarig is, al zolang met een zakje zaad.

Geplaatst:

Gewoon pech als je tweejarige planten in het eerste jaar al doorschieten..idd door de koude periode. Hier was het ook lang erg koud, ik heb de planten( eigenlijk vrijwel alle planten behalve tuinboon en erwt)lang binnen gehouden. Ik weet niet of dat ook geholpen heeft..behalve de paksoi heb ik geen doorschieters...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

OK bedankt voor jullie reacties. Ik kan het dus gewoon eten en de bloemen weghalen en als het goed is doen ze het nog een jaar?

Geplaatst:

Mijn snijbiet schiet eigenlijk altijd wel door, zeker degene die ik vroeg gezaaid heb, en die lang op de tuin staan. Op zich geen punt: Bloemstengels eruit knippen en de plant groeit gewoon door. Nieuw zaaien kan ook nog...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...