Jump to content

Tomatenplant (romaten) met rare bultjes en slappe bladeren?

Recommended Posts

Ik heb ook roma, en het zijn inderdaad 'bultjes' voor evt nieuwe wortelgroei. Doe je er geen grond op, dan blijven de bultjes gewoon bultjes, doe je er aarde op dan zal daar snel een wortel uit groeien. Maar op een gegeven moment heeft aarde er langs doen geen zin meer, want de bultjes blijven verder omhoog gaan. Althans, dat is bij mij het geval. En dat te bedenken dat ik ze met de, om het zo maar even te noemen, de hoofdsteel voor de helft in de grond heb gezet (lees 7-10 cm). Beweging zit er nauwelijks in,en ik woon redelijk dicht aan de kust, dus veel wind.

Dat de onderste bladeren met takken slap gaan staan. Tja, maakt opzich niet zoveel uit hoor. Het beste is deze op den duur toch weg te halen (doorluchting), hier zaten bij enkele ze er op een gegeven moment los aan de plant, kun je ze er zo af halen.

Maar een foto geeft meer duidelijkheid.

... en de takjes met de bladeren hangen slap...

Kan ook door de hitte komen. Als jouw plantjes daar niet aan gewend zijn, moeten ze even omschakelen en dan komt het wel weer goed.

Is al meer over geschreven de laatste dagen: van binnen naar buiten verplaatsen moet je niet in 1 keer doen, maar elke dag iets langer en vooral niet meteen in de felle zon.

Ik hang ook geregeld slap met deze temperaturen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.