baggertje99 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 hallo, ik heb nu sinds maart een tomatenplant (romaten).en ik denk dat ik hem iets te veel water heb gegeven.er zitten nu aan de onderkant rare bultjes en de takjes met de bladeren hangen slap... HELP?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 foto? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 De bultjes zijn waarschijnlijk zijn wortel-punten (of hoe die dingen heten). Daar kan je aarde tegenaan schuiven, zodat de plant daar wortelt en dus steviger staat. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 ik heb juist hetzelfde.heb verschillende tomaten maar het is enkel bij de roma dat ik het heb.denk ook dat het wortelscheuten zijn.hoop dat het geen kwaad kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tekj Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Ik heb ook roma, en het zijn inderdaad 'bultjes' voor evt nieuwe wortelgroei. Doe je er geen grond op, dan blijven de bultjes gewoon bultjes, doe je er aarde op dan zal daar snel een wortel uit groeien. Maar op een gegeven moment heeft aarde er langs doen geen zin meer, want de bultjes blijven verder omhoog gaan. Althans, dat is bij mij het geval. En dat te bedenken dat ik ze met de, om het zo maar even te noemen, de hoofdsteel voor de helft in de grond heb gezet (lees 7-10 cm). Beweging zit er nauwelijks in,en ik woon redelijk dicht aan de kust, dus veel wind. Dat de onderste bladeren met takken slap gaan staan. Tja, maakt opzich niet zoveel uit hoor. Het beste is deze op den duur toch weg te halen (doorluchting), hier zaten bij enkele ze er op een gegeven moment los aan de plant, kun je ze er zo af halen. Maar een foto geeft meer duidelijkheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baggertje99 Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 ooke bedankt, maar sorry, ik heb nu geen foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Dat geeft toch niks. Morgen of volgende week is ook goed hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 ... en de takjes met de bladeren hangen slap...Kan ook door de hitte komen. Als jouw plantjes daar niet aan gewend zijn, moeten ze even omschakelen en dan komt het wel weer goed. Is al meer over geschreven de laatste dagen: van binnen naar buiten verplaatsen moet je niet in 1 keer doen, maar elke dag iets langer en vooral niet meteen in de felle zon. Ik hang ook geregeld slap met deze temperaturen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts