GTman Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Hallo allemaal, ik ben Jeroen en heb, zoals de titel al doet vermoeden, een moestuin in de achtertuin. Twee jaar geleden zijn mijn vriendin en ik in een huis getrokken en daar zat toevallig een mooie achtertuin bij. Door mijn vader (die al 30 jaar tuiniert) ben ik al lang geleden aangestoken door het moestuinvirus, dus dit was een uitgelezen kans!Helaas was het al eind april toen we echt in het huis woonde, dus eigenlijk iets te laat om echt de grond nog goed op orde te krijgen. Ook stond het onkruid 30cm hoog, wat de vruchtbaarheid van de grond ook niet ten goede kwam. Toch probeerde ik nog iets van de tuin te maken (goed het onkruid verwijderen, bemesten, zaaien, etc). Het was echter geen succes, mede dankzij het late bemesten en het feit dat ik zandgrond heb.Dit jaar heb ik het echter wel goed aangepakt en tot nu toe gaat het zeer goed, paar planten kwijt door de koolvliegmade, maar voor de rest groeit alles goed.Nu heb ik onder andere staan: snijbiet, koolrabi, botersla, ijsbergsla, (gourmet)pompoen, aardbei, ui, prei, mais, stokslabonen, aardpeer,etc.Verder lijkt mij dit een leuk en goedbezocht forum, dus gaan jullie nog meer van mij horen. Ook zal ik mensen proberen bij te staan met ideeën.Hieronder nog twee foto's van een paar weken geleden, het is niet heel de tuin, maar je krijgt een aardig beeld. Quote
Stan Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Lynn Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Welkom. Ziet er goed uit! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
marijke Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Wat ziet je tuin er al leuk uit. Het zal met het mooie weer van de laatste dagen allemaal een heel stuk verder gegroeid zijn.Ik ben benieuwd naar je volgende foto's.Succes met jullie tuin en welkom op het forum Quote
roosmarij Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Hallo Jeroen & vriendin, welkom! Inderdaad: benieuwd naar nieuwe foto's, dit ziet er al goed uit. Alle grondsoorten hebben zo hun uitdagingen denk ik, maar ook hun eigen voordelen. Veel plezier op het forum en een mooie oogst! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
mom2chth Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Welkom, en heerlijk makkelijk om je achtertuin als moestuin te hebben, dat geluk heb ik ook. Maar met jou vader en 30 jaar ervaring loop je een eind voor, heerlijk. Succes ziet er al goed uit! Quote
RobO Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 ziet er goed uit, van grondje naar mondje binnen 5 meter Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.