Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben het laatste jaar voortdurend op zoek naar alternatieve manieren van leven [voor als de bom valt zeg maar] Om een hapje te kunnen eten als er geen gas meer uit je kraan komt kun je natuurlijk een vuurtje stoken en daar je pan boven hangen, maar nu had ik wel eens gehoord dat je ook kunt koken met behulp van de zon. In Afrika schijnen ze die zg solar cookers veel te gebruiken. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met koken mbv de zon?

http://www.new-energy.tv/zon/koken_op_zonne_energie2.html

Geplaatst:

Rick ik heb afgelopen weken ook al een paar keer zoiets langs zien komen (niet deze). Schijnt prima te werken, maar ik betwijfel of het hier ook zo goed werkt als in andere warme landen. Daar hebben ze beduidend meer zon. Maar... alle beetjes zullen werken. Ga je m bestellen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Afgelopen zomer had ik een kasje buiten staan, zo'n kleintje.

Daar lag wat water in om te koelen , had al door dat het anders zeer warm werd.

Toen even weg, en toen ik terug kwam? Er lag een leeg doosje van bonbons in.. daar zitten mooi meerdere gaatjes in.. Nou? Dat hele doosje was gesmolen/vervormd.. Het was ondertussen 47 graden..

Een afgesloten ruimte met water, op een zonnige dag, bij een muur.. en je bereikt dus denk snel de 50 graden. Zou je simpel thee ofzo mee kunnen zetten denk ik.. of is t toch nog iets te koud? als het warm genoeg zou worden kan je dingen zoals knakworst, rookworst etc. denk op de zonnewarmte dus verwarmen.

Ok, dat is geen serieuze manier van koken

Geplaatst:
..... maar nu had ik wel eens gehoord dat je ook kunt koken met behulp van de zon. ...

Ik hen geen ervaring, maar ik stuiterde toevallig op deze site: http://solarcooking.org/ . Veel info, o.a. bouwtekeningen.

Als je goegeloert op "solar coocking' oid dan vind je heel veel meer. Sommige ideeen zijn zo simpel en goedkoop (gezien vanuit NL), dat ik komende zomer wel wat wil experimenteren. Wat mij betreft voor de lol.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Zoek voor "koken met de zon" eens naar een Fresnel lens.

Let wel, dit is absoluut geen speelgoed.!!!!

Dit formaat Fresnel lens zitten in breedbeeld televisie's.

In Amerika (en in mindere mate Engeland) wordt dit formaat Fresnel lens te koop aangeboden.

Hier in Duitsland ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Leuk maar gaan we dat in NL vaak kunnen? Als je je kip niet goed of snel gaar krijgt wordt het een duur en ongezond geintje.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik denk dat als je dagen hebt dat t erg warm is (denk aan onze geweldige eerste lentedagen terug) dat dat wel mogelijk is. Ik zou ook wel zo'n solar oven willen. Gezien de vele dagen van warmte en zon van dit voorjaar had je dat veel energie/gas kunnen schelen!

Uiteraard is het met de afgelopen dagen niet te doen.

Good things come in small packages

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...