Jump to content

Ruccola doorgeschoten: wat is wijs?

Recommended Posts

Posted

Als hij eenmaal gaat bloeien worden de bladeren erg bitter, ik lust ze dan niet meer (maar mijn konijnen paarden wel!). Ik zou ze uit laten bloeien en het zaad verzamelen, en ondertussen op een andere plek weer wat nieuwe zaaien (als je nog zaad het tenminste).

Posted

Dat is jammer, de bloemetjes zijn juist heel lekker. Die smaken een beetje nootachtig. Heerlijk (en mooi) door de sla.

Van doorgeschoten rucola ik altijd alleen de kleine blaadjes nog. Die zijn nog prima.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Posted

Het blad wordt iid zeer bitter na/tijdens de bloei maar, de ergste bittere smaak kan je verhelpen als je de rucola roerbakt. Of meebakken op de pizza ook lekker.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Posted

Je kunt zien dat het zaad rijp is als de zaaddozen helemaal bruin zijn geworden. Althans, zo heb ik dat vorig jaar gedaan (heb verder ook niet niet zoveel ervaring ermee...).