kenbeimer Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Mijn eerste framboos heeft de kleur zoals ik gewend ben in de supermarkt... (Gisteren had ie dit nog niet)Wanneer is het best om een framboos te plukken? Zijn er trucjes zoals even knijpen, of voorzichtig trekken die van toepassing zijn? Ik pluk ze in ieder geval niet tegelijk. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jorg Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Als frambozen rijp zijn laten ze gemakkelijk los van het kroontje. Zolang je dus nog echt een beetje moet trekken dan lekker laten hangen. Quote
kenbeimer Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 Dank voor de reactie, ik ga het morgen nog eens voorzichtig proberen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
kenbeimer Geplaatst: 28 juni 2013 Auteur Geplaatst: 28 juni 2013 Het kroontje is dat witte ding dat achterblijft na het plukken? Want dan was de eerste framboos vandaag rijp. Zaten wel haartjes in en het was net of er zand in zat, misschien had ik nog een dagje moeten wachten? (Heb hem uiteraard wel gewassen) Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Frank Houweling Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Ze zijn niet zo lekker dit jaar.. te nat geweest. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
greetje Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 oei frank...kenbeimer is al geen fruiteter frambozen zijn echt heul lekker hoor kenbeimer!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Frank Houweling Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Ze zijn enorm lekker, maar gewoon dit jaar wat minder. Vind ik dan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
kenbeimer Geplaatst: 28 juni 2013 Auteur Geplaatst: 28 juni 2013 De eerste framboos heb ik gehad tijdens mijn derde post. Hij viel me inderdaad een beetje tegen, maar ik ga het nog wel een paar keer proberen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Theepot Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Ik heb pas 1 framboos gehad. die was op zich heel lekker. Maar er is een beestje wat mijn complete framboosstruik aan het opvreten is. Ik heb alleen de bladnerfjes nog van de bladeren. De rest van het blad word opgevreten Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
greetje Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 bij mij kleuren ze nog niet eens is dat kevertje niet die johannes? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Theepot Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Ik zie geen kevertje ik zie alleen het resultaat Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Katja1604 Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Hier moet ik ook nog even wachten tot ze kleur krijgen, denk dat ik nog minimaal 2 weken wachten, of langer, afhankelijk van het weer.Hoop dat ze net zo lekker zijn als vorig jaar, toen waren ze zo lekker dat ik ze in mijn bruidstaart heb gebruikt! Quote
Elizabet Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Theepot, heb ik ook last van. Een doorzichtig larfje met een zwarte kop, van wat ik tot nu toe opgezocht heb lijkt-ie nog het meest op de larve van de grote appelbladroller, maar volgens mij hoort die niet op frambozen te zitten? Mijn framboos heeft het sowieso héél zwaar dit jaar, hij heeft ook nog gele roest en luis en nu sterft er ineens weer allerhande blad af, wordt grijs en krult op. Maar er zitten wel veel meer frambozen aan dan vorig jaar. Heb de eerste vandaag gegeten, ze zijn inderdaad minder zoet dan vorig jaar, maar prima te eten. Quote elizabet.nl
Elizabet Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Ik heb overigens zoveel mogelijk van die larven eruit geplukt en het ergste gevreet lijkt nu wel weer over te zijn. Maar nu dus dood krulblad Quote elizabet.nl
Else Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Bij mij waren ook vandaag de eersten rood, maar ik vond ze ook een stuk minder lekker dan vorig jaar. Jammer. Hopelijk worden ze straks lekkerder als we een paar weken mooi weer hebben gehad. Quote
kenbeimer Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Zojuist mijn tweede framboos geplukt en gehad... Deze was veel lekkerder, al zaten er wel harde stukjes in. (en haartjes) Geen wormpjes gevonden, wel goed gezocht. Wat zijn die harde stukjes? Zijn die weg te halen? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Katja1604 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Zatdat harde stukje in het midden?Als je een framboos plukt, zou hij makkelijk los moeten laten en het binnenste(denk dat dat het harde stukje is) blijven hangen.Als dat niet is wat je bedoeld, moet je het maar zeggen. Quote
Katja1604 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Ik dacht vorige week dat ik nog wel 2 weken op mijn frambozen moest wachten, maar heb inmiddels al 2x een handje vol geplukt! Quote
Else Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Bij mij waren er ook een paar klaar vandaag, en die waren wel weer heel lekker! Quote
kenbeimer Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Nee, dit middelste is aan de plant blijven zitten. De framboos liet los. Het waren net steentjes, althands zo proefden ze. Dit had ik ook met de 1e framboos. Misschien nog wat langer laten rijpen? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
kenbeimer Geplaatst: 8 juli 2013 Auteur Geplaatst: 8 juli 2013 Ik begin ze steeds lekkerder te vinden, maar tot nu toe heeft elke framboos die "harde stukjes". Binnenkort is mijn tweede struik van ander soort rijp, benieuwd hoe die smaakt en of deze ook die harde stukjes heeft. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
aalterse-willy Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Zijn het soms geen zaadjes die er in zitten, dan zou het toch normaal zijn dat er harde stukjes in zitten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
kenbeimer Geplaatst: 9 juli 2013 Auteur Geplaatst: 9 juli 2013 Dat is wel een heel goeie. Ga ik eens bekijken bij de volgende framboos en eventueel zaaien. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
jos Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Framboos zaaien ?Lijkt me zinloos geweld.Als je 1 plant hebt staan moet je na enkele jaren al alle zeilen bijzetten om hem binnen de perken te houden.De ondergrondse uitlopers steken letterlijke overal hun koppen op.Voor de liefhebber afsteken met een stukje wortel (liefst in het voorjaar) en je kunt weer iemand blij maken. Even terugkomend op die harde stukjes vrees ik toch dat het aangetaste delen van de framboos zijn.Ik heb verschillende soorten staan. Rond mijn watervat ( als camouflage ) zijn de frambozen vrijwel allemaal aangetast. De vruchtdelen waar de eitjes in zijn gelegd hebben een donkere (dode) kleur. Een eind verderop staan andere rassen die helemaal niet aangetast zijn. Volgend jaar dus vervangen. Quote
kenbeimer Geplaatst: 9 juli 2013 Auteur Geplaatst: 9 juli 2013 Die aangetaste delen zijn niet schadelijk hoop ik? Verder smaken ze prima namelijk. Geen verkleuringen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.