Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

4 courgettes, twee handen kapucijners en een bak witte bessen naar Maastricht gesleept vanwaar ze verder met de trein naar het Gooi zijn vervoerd...de long green trailing courgette groeit heel erg goed

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

vandaag haalde ik 2 rode bieten uit me tuintje en in de koelkast had ik er nog 3 liggen. Dus heb ik de 3 kleinste aan mijn buren gegeven.

Hier in huis zijn er toch maar 2 die ze eten en had geen zin ze lang te bewaren en ach we krijgen zo vaak brood van hun dus extra leuk om ze eens aan hun te kunnen geven

Geplaatst:

Bakje Frau Mieze Schindlers vandaag aan gewaardeerd forumlid meegegeven. Hij kwam de tuin bezoeken ( en keek wel érg lang naar de Borlotto's ).

dscn497692671374161794.JPG

Geplaatst:

Aan mijn ouders, die zo af en toe een vrijdag komen helpen, heb ik weer heel wat meegegeven:

1 pot multivruchtenjam, 1 pot aardbeienjam, 1 fles perensap, een doosje eieren, wat courgettes, koolrabi, 2 rode uien, 2 kroppen sla, wat flinke stelen rabarber, karbonades, speklapjes, kipfilet, en dat was het geloof ik wel

En ook nog wat flinke stelen rabarber mee kunnen geven aan een vriend van Joep, die GEK is op zure rabarbermoes. Gaat ie zelf maken, dus ik hoor nog hoe het smaakte.

Geplaatst:

Zowat alles wat ik nu oogstbaar had staan : Peulen, de laatsten, maar best veel. Tuinbonen, nog niet eens de laatsten, Courgettes voor de soep ( echt mega-dingen ) 3 kroppen sla , krop andijvie, Bakje aardbeien. Bosje Lathyrus.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Vandaag de burgemeester van Oldenzaal een doosje celebrations gegeven, omdat ik hem mocht filmen en op Youtube zetten:

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Vandaag diverse soorten tomatenplanten een courgette een aantal plantjes van de bladmosterd een framboos en een pompoen weggeven.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Ikke niets weggegeven maar wel gekregen!

Veertien kuikens, haantjes, van amrock kippen gekregen. Enkel en alleen omdat ik mijn kippen tot 15 weken in de wei laat lopen vooraleer ze kort te houden voor de slacht.

Vorige week zo een stekbak spinazie aan de buur gegeven, daarna ijsbergsla en schorseneren aan een madammeke dat we kennen en och, er gaat geen week voorbij zonder dat we iets weggeven en we zijn content zo.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat een leuk topic een aantal tomatenplanten. Morgen geef ik nog 2 stekjes van de gele framboos weg.

Eerder deze maand al stekken van de framboos, japanse wijnbes, peper-, paprika- en tomatenplanten weggegeven.

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Deze zomervakantie heb ik het voor elkaar gekregen, dat Stichting OKids samen met de kinderen 6 weken lang zaden en pitten uit fruit en vruchten gaan verzamelen en deze versturen naar Seeds for Life, een project waarin zaden worden verstuurd naar arme landen waardoor ze zelf kunnen verbouwen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...