Jorieke123 Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Misschien een leuk topic...? Wat heb je vandaag mee kunnen geven aan familie/vrienden/buren/kinderen/etc.? Ik heb vandaag aan mijn ouders kunnen meegeven: 2 handen vol met rode aalbessen, een bak aardbeien, 2 koolrabi's, 2 kroppen sla (lollo rosso en een roma krop), 1 courgette, peultjes, en een doosje eieren Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 4 knoflook , emmer tuinbonen, krop andijvie en bakje aardbeien ( hij plukte bijna alleen de Mieze Schindler ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Mijn tuin ligt open aan 2 wandelpaden. Vele dorpelingen en anderen komen langs en maken een praatje. Vandaag o.a. een buurman van enkele huizen verderop bij wie alle sla was doorgeschoten. Heb hem een 40 a 50 zaailingen van mij meegegeven. Zaai geregeld en diverse soorten. Zelfs als ik heel weinig zaai, heb ik veel te veel plantjes van sla. Voor Greetje op dit forum gaat er een envelopje met oerpreibolletjes op de bus. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Aardbeien aan mijn hoogbejaarde achterbuurvrouw. Zolang de voorraad strekt, voor op haar beschuitje Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Ik heb mijn visite vandaag snel wat courgettes in de handen gedrukt en na het zien van mijn knoflookstrengen vroeg hij om een knoflook dus die heb ik ook meegegeven.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 een komkommer weg gegeven aan een goede vriend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Peultjes en een pot aardbeienjam aan de vrouw die Lie kwam leren een kip dood te maken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Aardbeien aan schoonmama en haar buurvrouw Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Mijn bezoek heeft heel lekker gegeten zo te zien, alles was op. En enkel het vlees kwam niet uit de tuin.Peultjes met jonge worteltjes en patatjes wel.Rauwe bladgroente kan de schoondochter niet eten en slasoep heeft ze nog nooit gemaakt. Kon dus niets anders meegeven dan wat rode eerstelingen, een kilootje of tien, ze vonden die toch zo lekker.De kinderen hebben daarna hun buikje nog rond gegeten met vers getrokken aardbeien, die waren véél lekkerder dan die thuis, natuurlijk, ze hebben ze zelf mogen plukken.Als ge zo een meisje van drie aan de hand neemt en daarmee tussen de aardbeien loopt dan moet ge wel ogen op uw gat hebben want ze zit overal tegelijk aan, maar al zeer snel wist ze de rijpe er uit te halen.Goddelijk dat tootje. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Ja maar willy,het genot en plezier dat je van dat kind onder vindt,zegt meer dan 1000 aardbeien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Daar hebt ge groot gelijk in Jeanne, dat is onbetaalbaar. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 nou ik kan alleen maar glunderen als me kleine meid (3jr) van alles proeft aardbeien en bessen tuinkers en worteltjes weet ze prima te vinden heb wat sla snijbiet en radijs aan de Fam. gedaan Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 vitelotte en frieslander aardappelen aan tuinburen zonder frieslander en aardbei jam aan de kidsolijfkomkommerplant van Geedee (dank je gd!) aan de landjevandeboer club Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Bosjes knoflook weggegeven aan de tuinburen en m'n ouders. Té enthousiast geweest met poten afgelopen najaar hihi Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 sjalotjes aan overbuuv, meer oogst dan we opkunnen (kennen jullie dat?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Bieten en sla en rabarber aan de overburen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Munt en salie aan de achterbuuf; ze heeft keelpijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 2 komkommers,aan een vriend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Een paar kinderen hun buikje vol aardbeien laten plukken en voor de mama dit; Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dieuwertje Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Broccoli en rode kool plantjes aan de achterbuuv voor in haar groente tuin. Quote Makkelijke moestuintjes en kippen verzorgerster.Courgette, broccoli, rodekool, rodeui, bieten, radijs, peulen, snijbiet, andijvie, bonen, tomaat, peper, paprika, kruiden, aardbeien, aalbessen, rabarber http://www.kippenhuis.blogspot.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 vorige week: paardenbloemstroop aan mijn ouders. Ik had paardenbloemwater ingevroren omdat ik het op dat moment niet kon verwerken. Moet nog horen wat ze ervan vinden! De tweede ronde was al een stuk steviger dan de eerste en echt lekker! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 2 kropjes sla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Een paar glimlachen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Aan familie Aardappelen, sla, andijvie, prei, sjalotten look, tomaten en kerstomaten en nog een grote pot bloemkoolsoep ook. Och ja, een courgette en komkommers ook nog. Aan vrienden Aardappelen, zeg, die kosten hier in de carrefour 1,99 per kilo zulle 80 frank of 4 gulden, voor één kilootsjen Waar gaan we naartoe zeg Bon, dus aardappelen, prei, sjalotten, sla en andijvie, tomaat en kerstomaat.Soms vraag ik me af, doe ik dat uit vriendschap of probeer ik er vriendschap mee te kopen.Het liefst van al zie ik het kleindochtertje alles plukken wat haar hartje lust.Dat is tenminste eerlijk zo een kind. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Snijbiet, spruitkool en paksoi zaailingen en een grote bos bieslook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts