Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Quinoa is iets wat ik heel lekker vind en daarom wil ik nu zelf een quinoaplantje laten groeien, maar uit mijn

quinoazaad (de quinoa zelf) komt niets uit. Hoe moet dit?

Geplaatst:

Ik heb ze in de grond gedaan, beetje zand erover, water erbij en een dag later kwamen er reeds twee met de kopjes boven de grond uit turen. Hoe heb je ze gezaaid?

Geplaatst:

daar ligt het dus niet aan, ben benieuwd wat het dan kan zijn. Hoe het zit met quinoazaad en hoe lang het houdbaar is durf ik niet te zeggen.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Kun je quinoa ook binnen voorzaaien?

Of werkt het het beste in volle grond?

En waar halen jullie je zaadjes?

Want tot op heden ben ik ze nog nergens tegengekomen...

Geplaatst:

Quinoa hebben wij de afgelopen twee jaar ook, zonder resultaat, gezaaid. Een keer bedekt met potgrond, een keer bedekt met zandgrond (beide ter plekke op kleigrond). Niets bovengekomen...

Wij verbouwen nu tuinmelde en oogsten daar naast het jonge blad ook de zaden van... om te eten.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb ook al meerdere keren quinoa gezaaid zonder succes. Vorige week nog maar een poging met het duurste merk quinoa van de AH. Deze in een ondiep schaaltje gedaan boven een natte tissue. In het donker gezet en... ja hoor! De volgende dag waren de zaadjes al ontkiemd. Nu zijn ze net zo groot als op de foto van iemand anders eerder in dit gesprek. Misschien kun je het op deze manier proberen.

Succes!

Geplaatst:
Kun je quinoa ook binnen voorzaaien?

Of werkt het het beste in volle grond?

En waar halen jullie je zaadjes?

Want tot op heden ben ik ze nog nergens tegengekomen...

Ik heb er van Bolster hier liggen. Vreeken heeft er ook.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

Het boek dat ik heb zegt volle zon maar ze spreken niet over de andere opties dus ik weet niet of ze het op een andere plek ook goed zouden doen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

De quinoa heeft mij hier ook nogal teleurgesteld op vlak van kiemen. Ik heb een 6tal plantjes uit de meer dan 50 zaaadjes dus verre van ideaal.

Nu heb ik vandaag gelezen dat quinoa ook als kiemgroente gegeten wordt. Zou het mogelijk zijn om zaadjes te kiemen zoals je dat voor kiemgroente doet en ze daarna gewoon te planten in volle grond of ga ik dan in een later stadium andere problemen tegen komen?

Geplaatst:

Ik ben de zaadjes nu aan het laten voorkiemen volgens de deno methode (zaadjes tussen nat koffiefilter in een zakje op een warm plekje, zie zoekfunctie). Bij mij zijn ze al na twee dagen gaan ontkiemen. Ik weet alleen nog niet of ze het overplanten zullen overleven, maar dat zie ik wel.

Geplaatst:

In de vollegrond gezaaid een drie weken terug. Heel,goede opkomst ondanks de witte melde (wilde, onkruid) dat onmenselijk veel zaailingen laat bovenkomen, op de rand van invasief. Ze staan 5 cm hoog momenteel. Benieuwd naar het resultaat

Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com

Geplaatst:

Vandaag ook gierstmelde of quinoa besteld bij de Bolster. Volgens het plaatje op de site is het de rode variant, maar dat ik even afwachten.

Ook bij de ekoplaza een zakje quinoa gekocht (om te eten). Deze kan ik ook proberen voor te zaaien, dat maakt de tijd wachten op de Bolster zaden wat minder lang .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...