pindapandana Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Hallo, Ik heb een vraag over mijn komkommerplant. Dit is het eerste jaar dat ik echt bezig ben met zaaien en ben tot nu toe erg tevreden!Mijn komkommerplant is namelijk lekker groot en er zitten hier en daar wat bloemen en knoppen. Nu viel het mij op dat het alleen bloemen zijn zonder vruchtbeginsel. Komt dit dan nog? Toen ik er vandaag 1 heel zachtjes aanraakte viel hij er ook meteen af. Ik heb ook nog een vraag over het groter zetten. Hij staat nu in een te kleine pot en ik zie ook al wat worteltjes onderuit de pot komen, maar ivm de bloemen twijfel ik of het nou verstandig is om hem groter te gaan zetten. Heeft iemand suggesties? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Voorzichtig uit de kleine pot halen en zonder de kluit te verstoren in een lekker grote pot zetten.(Even een paar daagjes uit de hete zon houden voor de veiligheid.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Ja ik zou hem ook voor hij vruchtjes maakt, in een grotere pot zetten.Kan je een foto maken van de bloempjes? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 De gezaaide komkomerplanten vormen zowel mannelijke-bloemen(zonder vruchtbeginsel) en vrouwelijke-bloemen ( met vruchtbeginsel). En normaal komen de vrouwelijke-bloemen ook nog wel. Let wel even op. Bij een komkomer wil je niet dat deze bevrucht raakt daar je dan een zaadbom hebt i.p.v. een smakelijke vrucht(of het moet je te doen zijn om zelf zaden te gaan oogsten) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pindapandana Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Dit zijn ze dan. Bovenop zitten ook wat knoppen, maar die zijn nog niet uit. Bedankt voor de reacties! Ik ga hem iig even groter zetten morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pindapandana Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 De gezaaide komkomerplanten vormen zowel mannelijke-bloemen(zonder vruchtbeginsel) en vrouwelijke-bloemen ( met vruchtbeginsel). En normaal komen de vrouwelijke-bloemen ook nog wel. Let wel even op. Bij een komkomer wil je niet dat deze bevrucht raakt daar je dan een zaadbom hebt i.p.v. een smakelijke vrucht(of het moet je te doen zijn om zelf zaden te gaan oogsten) Moet ik de mannelijke bloemen er dan maar uithalen om bevruchting te voorkomen? Ik heb op het moment een fruitvliegjes plaag, dus bevruchtig zit er wel in denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Moeten ? nee maar, het kan/mag wel. Je helpt je plant daar wel mee. je plant hoeft minder energie te stoppen in de bloei.Maar kijk ook even hier : post107262.html?hilit=komkomers#p107262 Draadje over komkomers Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts