Yentlboy8 Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Hallo Hoe kan je zien dat je kropsla geoogst mag worden?En mag je in de krop zelf water geven?Grtjs Yentl Quote
aalterse-willy Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ik zou uw vraag eens anders willen stellen.Mag het op kropsla regenen Nu moet ge niet met een volle lans op de sla gaan spuiten, dan spuit ge die zo kapot. En wanneer oogsten Wel de allereerst sla die ik oogst is nog zo klein dat we drie planten nodig hebben om één keer te kunnen eten, maar als er zestig staan geeft dat niet. Het beste is ze te oogsten als de krop goed vast aanvoelt en zeker voordat die opschiet.Amuseer je met de tuin, ge kunt dagelijks bij leren net zoals wij. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Tekj Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Of op het moment dat je ziet dat de krop lichtelijk omhoog begint te komen (dus beetje puntig wordt). Dan is ie bezig om te gaan doorschieten, maar 'schade' heb je dan niet. De bladeren komen namelijk nog niet direct met zonlicht in aanraking. Maar zodra je dat ziet wel gelijk oogsten, want dan gaat het snel Quote
meekje Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Als ze er net zo uit zien als kropsla uit de winkel!Alleen die uit eigen tuin zijn lekkerder.. Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Yentlboy8 Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 Maar mij kropsla is in het midden mooi vast maar nog niet aan de zijkanten.Of kopen. Zijkanten niet naar het midden? (Beetje een domme vraag maar ik ben beginner)Grtjs Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 De onderste bladeren staan altijd los, dat zijn de eerste bladeren die de plant nodig heeft om te groeien.Pas als die groot genoeg zijn en er ook genoeg in aantal zijn gaat de sla kroppen, dat kunt ge goed zien, de blaadjes staan niet meer volledig ontplooid maar draaien rond mekaar, hoe langer hoe vaster en dan plots komt het hart naar boven om een bloemstengel, bloemen en zaden te maken.Dat noemt opschieten of doorschieten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Yentlboy8 Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 Ik hebmijn sla geoogst.Het was een klein kropje maar de onderste bladeren waren helemaal geel.Hoe komt dit? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Door gebrek aan licht, is heel normaal, die moet ge niet opeten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Yentlboy8 Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 En waar geef jij dan water?Ik moet de hele krop aan de zijkant duwen om de kluit water te geven.Ik heb al gehoord dat je niet op de krop mag water geven omdat het water dan moeilijk kan weglopen en de bladeren beginnen rotten.Grtjs Quote
lombok Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 De bladeren van een krop sla zijn zo gevormd dat de regen wanneer hij in de buitenlucht is geplant vanzelf bij de wortels komt. Persoonlijk giet ik in de krop en heb altijd mooie sla kroppen. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
spike Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 als je veel in een keer zaait zul je moeten oogsten voordat ze allemaal de winkel grootte hebben. Anders eet je op het laatst alleen nog maar sla.Wil je ze allemaal kunnen opeten en geen doorschieters hebben. Afwisseling doet eten en misschien moet iets anders ook opgegeten worden. Quote
speets Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Je kunt trouwens al beginnen met oogsten voordat er een mooie krop in zit. Gewoon de buitenste, malse blaadjes van een stel plantjes afknippen (anders worden ze later inderdaad toch maar geel). De plant groeit gewoon door en je hebt een hogere opbrengst Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Yentlboy8 Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Maar hoe komt dit?Ik heb eergisteren 1 krop sla geoogst,Maar nu wordt de rest allemaal geel hoe komt dit dan?Grtjs Quote
speets Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Zit er soms iets aan de wortels te knagen? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Yentlboy8 Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Neen maar vanbinnen in de krop is het wel nat Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.