Jump to content

Wecken van witte selder

Recommended Posts

Hi Willy, ik neem aan dat je bleekselderij bedoelt, ik weet niet of eht lekker is om gewoon te wecken maar heb wel een inleg recept voor je.

Snij de selderij (zonder blad) tot een lengte die 3 cm onder de rand ligt van je potten. Anderhalve liter water aan de kook brengen, een paar lauriebladen erin, 6 schijven citroen erin en een tl zout. 10 minuten laten trekken, nu de selderij erbij en nog 2 minuten door laten koken. Selderij en citroen uitnemen en op een doek af laten koelen, laurierbladen uitnemen.

Selderij in de potjes geven (staande zeg maar ), toevoegen per pot: halve tl zout, 1 EL suiker, 1 knoflookteentje, halve tl mosterdzaad, klein beetje chiliflakes, 6 peperkorrel en een kruidnagel en bovenop 1 van de citroenschijven.

Maak nu van het water een mix van 2 delen azijn op 1 deel water, dus bvb 300 ml azijn op 150 ml water en breng dit aan de kook, giet de hete vloeistof in de potten tot de selderij onder staat en de azijnmix een kleine cm onder de rand, potten afsluiten en nu wecken voor minstens 10 minuten vanaf het moment dat de boel weer kookt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik ga je bietjes recept eens uitproberen, ziet er goed uit )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

De selder zit in potten,,negen stuks van 3/4 liter en ze zijn allen mooi toe.

Eens afgekoeld neem ik er de klemmen af en hef de bokaals op bij het deksel, als ze niet loslaten zijn ze goed dicht.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.