Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

de eertse snijboontjes voor ons dit jaar !! jammie ( de slabonen doen het slecht dus de laat gezette snijbonen zijn meer dan welkom)

lekker met aardappeltjes en rabarbermoes

toetje met bramen/vlierbes saus jammie!!

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

zoals vaak als ontbijt; yoghurt met vlierbessap

vanavond; sla met wat rucola ( lekker Jorieke! ), met zoetzure kerstomaatjes augurk en komkommer. Das goed bevallen, volgend jaar mogen deze mini groententjes op herhaling. Trouwens het lekkerst uit de potten vind ik de ui die erbij is gedaan. Binnenkort toch eens wat potten zoetzure ui maken.

Geplaatst:

Maak je dan een zelfde verhouding zoet en zuur als bij augurken?

Wij aten stamppot van andijvie met spekjes en een Alkmene appeltje toe..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

We hebben voor het eerst in maanden de bbq aangehad.

Daarbij een coleslaw en een griekse salade met de groentes gemaakt van eigen tuin, zoals tomaat, paprika ui, sjalot komkommer sla witte kool en wortel.

We hebben gesmuld.

Geplaatst:

vooraf; eigen erwtensoep ( met gekochte spliterten en vlees )

hoofd; gebakkenaardappeltjes, roerbak spinazie met uitje en knoflook (met gekochte ) cordonbleu met pruimen chutney

na; pruimen taart !!

en lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

aardappel-bietensalade volgens moeder's recept, één van de favorieten hier.

-aardappels en bieten doorelkaar stampen met een flinke flats mayo erdoor

-stukjes augurk erdoor

-wij doen dan vaak nog hard gebakken, zoute tofu erdoor

-eventueel leuk opmaken met slabladen, zilveruitjes, augurk, ketchup en mayo en dit kan niet meer fout gaan

Geplaatst:

Boerenkool stamppot van Red Russian boerenkool uit de tuin.

Het weer is er wel naar en de boerenkool heb ik al twee keer een aantal porties van kunnen oogsten en in de vriezer gedaan.

Geplaatst:

Courgettesoep

Spercieboontjes

Snijbiettaart

Hazelnotenijs volgens recept uit De Zilveren Lepel, alleen zijn met het roosteren de 100 gram hazelnoten iets, nou ja ze waren zwart, te lang in de oven geweest (10 min). Dus dat werd hazelnotenijs zonder hazelnoten.

Op dit moment ben ik weer hazelnoten aan het roosteren voor de mueslibollen voor morgenvroeg. Ruikt zo lekker op zondagmorgen.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Een mix van allerlei bonen, gele Italiaanse bonen, Mellisa, en gewone sperziebonen.

Een komkommer uit de kas van een medetuinder en pareltjes van een boer uit Staphorst.

Karbonaatje erbij (niet van eigen slacht

Morgen nog een keer gourgettesoep maken, jummie!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Pompoensoep van mijn kalebas die stiekum een Uchiki Kuri pompoen bleek te zijn! Nog niet eerder pompoen gegeten, maar mijn gezin en ikzelf vonden het erg lekker. Nou, met een zo`n pompoen heb je zaad genoeg om voor de halve gemeente pompoenen te kweken volgend seizoen! )

Geplaatst:

Maaltijd-courgettesoep met uien en tomaten.

Jootje ik raad je niet aan om zaden uit je pompoentje te nemen om te zaaien, dat kan tegenvallen, ze zijn niet zaadvast ( zie de berichten over de lompoenette (of iets dergelijks) van Jasmin.

Geplaatst:

Ja, dat wil zeggen, een verrassing. maar als je maar weinig plek hebt en je wil graag een lekker pompoentje om te bewaren en te eten kan je toch maar beter zaad kopen..ik koop vrijwel altijd, afgelopen seizoen 1 x niet, en ik ben inderdaad -positief- verrast met een soort gekke grotere uchi-kuri. Het kan ook anders zoals bij Jasmin. In ieder geval: ik koop zaad, Jootje als je wilt krijg je wat van mijn zaad-aankopen..

Geplaatst:

Ooohh...weer wat geleerd! En ik maar denken dat ik klakkeloos, die zaden weer kon gebruiken om voetbalvelden Uchiki Kuri pompoenen te kweken! Mijn pret is er niet minder om hoor, en ik weet nu dat we pompoen lusten, en het zelfs erg lekker vinden! Ik neem je aanbod voor een paar zaadjes van verschillende pompoenen graag aan, maar die Uchiki Kuri daar koop ik wel een zakje van, want ik ben verliefd!

En ik ga komend seizoen zeker wat van die verrassingszaden zaaien...es kijken wat daar uit komt! Hahahahaha....wil er iemand nog verrassings zaden?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...