Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

pizza met snijbiet

heel gewaagd, maar dit klinkt wel uitdagend

 

hoe smaakte dat met die snijbiet?

Echt heel lekker en voor herhaling vatbaar. En simpel.

Gewoon pizzadeeg maken (of kopen)

Geen tomatensaus.

In koekepan in olie ui, knoflook en stuk rode peper fruiten.

Daarna snijbiet (in stukken) snel er doorheen roeren.

Verspreiden over het deeg.

Bestrooien met geraspte geitenkaas of stukjes geitenbrie.

Tien minueten in oven op 225 graden.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat inderdaad ook rabarber op het aanrecht, maar dit toch niet gegeten.

 

Heb dit vanavond bereid tot rabarberjam, helemaal volgens recept van het blog van Appelvrouw. Hier ben ik haar erg dankbaar voor, voor de suggestie rabarber bijvoorbeeld door de yochert te doen.

 

Was (staat nog pan naast) in totaal 3350 gram aan gesneden rabarber.

Dit leverde 10 potten rabarberjam op. Potten in maten van ongeveer 700 tot 400 gram

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soep met lavas, kervel en zuring uit de tuin.

 

Ha een recept met zuring! Kervel heb ik helaas niet meer, mag ik je vragen hoeveel zuring je gebruikt op laten we zeggen 1 liter water? Of was het een soep met nog andere ingrediënten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat inderdaad ook rabarber op het aanrecht, maar dit toch niet gegeten.

 

Heb dit vanavond bereid tot rabarberjam, helemaal volgens recept van het blog van Appelvrouw. Hier ben ik haar erg dankbaar voor, voor de suggestie rabarber bijvoorbeeld door de yochert te doen.

 

Was (staat nog pan naast) in totaal 3350 gram aan gesneden rabarber.

Dit leverde 10 potten rabarberjam op. Potten in maten van ongeveer 700 tot 400 gram

 

Ja vroeger kocht manlief altijd van die dure yoghurt met een "smakie"..tegenwoordig verwerk ik meer fruit in de jam omdat hij het jam-in-yoghurt concept heeft ontdekt. Vooral rabarber, kweepeer en bramen zijn favoriet!

En de yoghurt maak ik ook zelf met de melk van onze buren die koeien hebben

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 4 dagen waren mijn minicourgetjes uitgegroeid tot megapalen...net een heerlijk + snel courgettesoepje gemaakt ( 1 megacourgette, 2t.knoflook, rozemarijn, tijm, majoraan, 750 ml water, 2 x kipbouillon, pureren.) zo direct eens snuffelen op het courgette-topic voor vanavond.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 4 dagen waren mijn minicourgetjes uitgegroeid tot megapalen...net een heerlijk + snel courgettesoepje gemaakt ( 1 megacourgette, 2t.knoflook, rozemarijn, tijm, majoraan, 750 ml water, 2 x kipbouillon, pureren.) zo direct eens snuffelen op het courgette-topic voor vanavond.

 

Om het 'flauwe' van de courgette wat spannender te maken, kun je er een 'pestoootje'bij maken van bijv basilicum, zachte olijfolie en een beetje grof zeezout, of van flink wat peterselie, wat citroenrasp, zout, knoflook en olijfolie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 4 dagen waren mijn minicourgetjes uitgegroeid tot megapalen...net een heerlijk + snel courgettesoepje gemaakt ( 1 megacourgette, 2t.knoflook, rozemarijn, tijm, majoraan, 750 ml water, 2 x kipbouillon, pureren.) zo direct eens snuffelen op het courgette-topic voor vanavond.

 

Om het 'flauwe' van de courgette wat spannender te maken, kun je er een 'pestoootje'bij maken van bijv basilicum, zachte olijfolie en een beetje grof zeezout, of van flink wat peterselie, wat citroenrasp, zout, knoflook en olijfolie.

 

Hee dat is een goed idee, zoiets als een rouille bij de bouillabaise..ik probeer die met basilicum bij de rest vd soep vanavond. Maak je dat in een vijzel?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, nee ik gebruik geen vijzel, ik heb zo'n kruidenchopper

http://www.kookwinkel.nl/webshop/41003-wusthofdreizackdubbelwiegemeskruidenmes15cmmessenstaalkunststofzwart.asp

en daar maak ik de basilicum (of peterselie) samen met de knoflook redelijk fijn mee. De knoflook gaat hier ook niet in de pers, ik gebruik hem in z'n geheel of fijn gehakt. Het is lekker om eea ruim van tevoren klaar te maken, dan vermengen de smaken zich goed.

 

De peterselie-citroen mix is trouwens ook heel erg lekker bij de courgettesoep!

 

Groetjes,

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, nee ik gebruik geen vijzel, ik heb zo'n kruidenchopper

http://www.kookwinkel.nl/webshop/41003-wusthofdreizackdubbelwiegemeskruidenmes15cmmessenstaalkunststofzwart.asp

en daar maak ik de basilicum (of peterselie) samen met de knoflook redelijk fijn mee. De knoflook gaat hier ook niet in de pers, ik gebruik hem in z'n geheel of fijn gehakt. Het is lekker om eea ruim van tevoren klaar te maken, dan vermengen de smaken zich goed.

 

De peterselie-citroen mix is trouwens ook heel erg lekker bij de courgettesoep!

 

Groetjes,

Monique

 

Monique zo`n dubbel mes heb ik ook ( niet zo`n styley als die van jou). Echt top gereedschap.Ik ga het recept straks proberen. Ik koos voor de basilicum, want ik heb geen citroen over ( ik wil ijs maken met de twee bio-citroenen die ik mee uit Nl heb genomen) de super hier heeft het niet en is trouwens op 7 km.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar wel lekker.

De overblijfsels van een van de twee haantjes die gisteren letterlijk voor de bijl zijn gegaan. Het deed wel pijn trouwens. Vroeger was het veel makkelijk zo'n 50 of 100 van die beestjes zijn redelijk anoniem.

Die twee waren letterlijk 'haantje de voorste" als ik de hoek om liep met voer. Ze hadden nog net geen naam. Maar sinds gisteren is het wel een oase van rust voor ons en de overgebleven hennen.

Aangevuld met heerlijke eigen bloemkool en uiteraard eigen aardappels.

Als toetje een lekker stuk pruimenvlaai van superrijpe pruimen die gisteren nog aan de boom hingen. Het restant is uitgedeeld onder de buren en zit in potjes als jam/confiture of saus voor de winter.

resized_208_a7db5df5aaece034a091ecf659bb8bb7.jpgresized_208_8abc66a99a3aeefa4c86f360fa71ebdc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...