Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Die aardappels zien er nu al lekker uit, wat zit erin

 

Ja en wij hebben voor de verandering weer eens boontjes , aardappels, zoetzure komkommer, met een karbonade gegeten

 

Er zat rozemarijn, knoflook en een klein beetje olijfolie over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 4 dagen waren mijn minicourgetjes uitgegroeid tot megapalen...net een heerlijk + snel courgettesoepje gemaakt ( 1 megacourgette, 2t.knoflook, rozemarijn, tijm, majoraan, 750 ml water, 2 x kipbouillon, pureren.) zo direct eens snuffelen op het courgette-topic voor vanavond.

 

Om het 'flauwe' van de courgette wat spannender te maken, kun je er een 'pestoootje'bij maken van bijv basilicum, zachte olijfolie en een beetje grof zeezout, of van flink wat peterselie, wat citroenrasp, zout, knoflook en olijfolie.

 

Het was erg lekker dat basilicumprutje bij de soep!

 

Verder heb ik de gevulde courgette van Snekers Moestuin gemaakt, heerlijk met de tonijn.

Aardappelpuree van nieuwe aardappelen met zoete aardappel en veel fijngesneden mini-slauitjes erbij.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker

Ik hoop aankomend weekend courgettesoep te kunnen maken en gelijk ook wat in te maken in potten. Nog even op zoek naar een thermometer voor in t water.

 

Vandaag weer wat uit de tuin gegeten: peultjes en courgette door de nasi, afgemaakt met wat taugé (uit de kast ).

 

Een collega kwam vandaag ineens met nogal grote augurken uit de kas aanlopen. Half tasje vol. Ik heb er 2 mee genomen. Advies was ze te schillen (is aardig dik) en in schijfjes in te leggen in azijn, suiker en wat kruiden. Gewoon in een jampotje doen ze dat zelf dus dat gaan we hier ook s proberen. Ik schrok wel van t formaat, wat een joekels Lengte 15 en doorsnede 5 cm. Daar krijgen we een potje wel mee vol!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkere maaltijdsoep met schenkeltje getrokken samen met ui, lavas, tijm, laurier, peterselie en selderij, alles uit de tuin natuurlijk! Daarna gevuld met doperwtjes ( reeds uit de vriezer) wortels, prei, flageolets( nog van vorig jaar uit de vriezer) broccoli en courgette. Bestrooid met peterselie en bosui..

Zalmsalade met tomaat, ui en dille.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen eet hier erg lekker zo te lezen. Leuk al die recepten die over en weer gaan.

Die pesto moet ik ook eens proberen, lijkt me heerlijk.

Wij hebben vandaag nasi gegeten, vandaag de eerste prei ervoor geoogst en een ui .

Toch wel lekker hoor zo'n prei uit de tuin, niet zo'n verlept ding, maar mooi knapperig en smakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjeeeeeee dat jullie je allemaal begeven hebben in de tuin! Ik heb alleen de hoognodige stappen buiten gezet vandaag, wat een pokkeweer! Klinkt wel erg lekker allemaal wat jullie eten. Bij sommige merk ik dat die al jaren een moestuintje hebben, zoveel producten bij elkaar uit een tuin, dat is goed doordacht. Ik zit alleen maar aan de bieten, sla en courgette... mijn 1e jaar, niet echt een goede verdeling gemaakt komt wel met de jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soep met lavas, kervel en zuring uit de tuin.

 

Ha een recept met zuring! Kervel heb ik helaas niet meer, mag ik je vragen hoeveel zuring je gebruikt op laten we zeggen 1 liter water? Of was het een soep met nog andere ingrediënten?

 

Zie je vraag pas nu: ik gebruik een handje vol zuring op 2 liter - de soep krijgt er een lekker frisse smaak van. Mijn zoon vindt het verschrikkelijk en wij verrukkelijk dus ik schep voor hem eerst wat af. De soep is gewoon groentesoep: ui, prei, wortel, boullionblokjes, lavas en dan extra wat er is en waar ik zin in heb. In het vroege voorjaar gaat er geen lavas in omdat ik dat dan niet heb, maar dan groeit hier de daslook en dat is ook zo lekker in de soep.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk met die ronde courgettes zo Hebben ze gesmaakt en waren ze niet een beetje teveel?

 

Wij hebben vanavond courgettesoep gegeten met spekjes. Erg lekker en gelijk 2 weckpotten in gebruik gesteld. Echter passen ze er eigenlijk net niet in dus zijn we op zoek gegaan naar een echte weckpan met thermostaat en tijdklok. Ben benieuwd hoe ze er nu uit komen. De soep was zeker voor herhaling vatbaar

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartige taart met snijbiet, ui en knoflook.

Voor morgen staat er nu een grote stoofpan in de oven met lamsvlees, pronkbonen (van Jasmin gekregen), courgette en broccoli. Gekruid met laurier van Jos.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk met die ronde courgettes zo Hebben ze gesmaakt en waren ze niet een beetje teveel?

 

 

Recept was van sneekermoestuin!! Het gelige inmaaksel was een recept van appelvrouwtje.

 

Dit was een 1-persoonsportie voor manlief. Die heeft wat last met zijn gebit: dus de boel uitgelepeld. Alles ging prima op...

 

Het nadeel van heel vullen van een ronde vrucht vond ik dat het korstje pico bello was, maar de prut eronder was relatief nog vochtig gebleven. Maar ach... de smaak was nog steeds prima. Bij mij is vullen altijd met gehakt, en met tonijn was een eye-opener...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...