Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had geen poepproblemen, mijn buurman (van wie de hanen waren) vond het maar een vieze bedoening. Maar de poeptip lees ik toch graag, wellicht kan ik er wat van leren

Geplaatst:

Zodra je het poepertje 'los' hebt gemaakt (je weet wel ) dan is het handig om er een elastiekje om te doen. Zodat 'alles' mooi op zijn plek blijft in dat slangetje

Ik deed altijd zo voorzichtig mogelijk, maar toch blijft het niet 100% schoon. Dat was je er zo weer af, maar het werkt zo stinkend.

Geplaatst:

Haha, dat zou ik moeten zien. Ik snijd het poepertje er voorzichtig af en steek dan mijn hand er rustig in. Neem in één beweging alles mee (voor de veggies hoop ik dat ze niet meelezen, klinkt sowieso wat onsmakelijk)

Geplaatst:

even tussen de kippe- en haneverhalen door

heb vanavond een recept uit de Zilveren Lepel gemaakt 'groene cremesoep' met daarin oa 2 preien

Dit was de eerste keer dat ik deze cremesoep gemaakt heb, de smaak was heel prima.

voor liefhebbers van cremesoep, het recept heb ik op mijn blog op de pagina recepten geplaatst.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Marokkaanse stoofpot met witte bonen en pompoen, en Marokkaanse kip met uien,olijven en citroen. Nu staat er griesmeelpudding koud te worden met stukjes kweepeerpasta erin..

Dat met dat poepertje vind ik een goede tip, ik heb ook vaak problemen, en heb ook al eens de gal gescheurd...jakkes.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelmoes, pompoenmoes (hoezo ik wil geen harde dingen kauwen? ) en bakbloedworst.

Jawel... je leest het goed Moesten we toch een keer proberen (nu ook nog een keer normale bloedworst) aangezien we dat ook zelf willen gaan maken.

We kregen alleen bijna ruzie over hoe het smaakt. Ik vond het droog, en naar zo ongeveer niets smaken. Je proeft vooral de 'gebroken rogge' die er in zit. En dat dan opgebakken, zeg maar. Maar Joep vond het erg lekker. Maar kon dan weer niet verwoorden waarom. Met een kloddertje curry was het beter, misschien had er meer zout of peper doorheen gemoeten? Of doen we er zelf straks kruiden doorheen? Dit was nogal een flauwe hap dus.

Geplaatst:

Ik heb van mijn buurvrouw bloedworst leren maken..er zit erg veel prei en ui in en een berg fijngemalen en uitgebakken buikspek. Er is ook een Uruguaanse man in ons dorp die datzelfde maakt, maar dan met vijgen en specerijen erin..beiden niks flauw en erg heerlijk met gebakken appels.

Hier in Nederland eten we al dagen van de lekkere groente uit Fr: radicchio, rucola, wortels, witte knolletjes, bietjes ( geroosterd uit de oven met laurierblad)aardappels...mmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bloedworst zonder spekjes...met heeeeeel veel peper en genoeg zout...en tikkeltje knoflook......bakken met appeltjes erbij en dan over een snee brood......zo leerde m'n vader mij bloedworst bakken.

Heerlijk!! doe t nog steeds zo(alleen veel meer knoflook dan vroeger)

Geplaatst:

bij ons werden gemaakt met ui of met rozijnen ze werden gekookt en warm opgegeten met appelmoes ofwel krokant gebakken met purree

vind ik nog steeds het lekkerst

Geplaatst:

Zit hier te genieten van mijn allereerste Hokkaido pompoensoep...nog nooit gehad en ze is LEKKER!!

Heb er een paar stukjes heel in gelaten en de rest gepureerd(uit eigen tuin: rode uien, knoflook, koriander en snufje cayennepeper ....de pompoen en kerriepoeder had ik gekocht).

Heb er een paar walnootjes doorgestrooid...hmmmm!:

977_51d1c3d766e5f2607f8ca24d808557b4.jpg

Geplaatst:
Bloedworst zonder spekjes...met heeeeeel veel peper en genoeg zout...en tikkeltje knoflook......bakken met appeltjes erbij en dan over een snee brood......zo leerde m'n vader mij bloedworst bakken.

Heerlijk!! doe t nog steeds zo(alleen veel meer knoflook dan vroeger)

Mag ik passen Brrrrrrr moet er niet aan denken

Geplaatst:

I.v.m. de verjaardag van jongste dochter, grote pan pompoensoep gemaakt van de laatste pompoenen uit de tuin. Appelflapjes gebakken (van eigen appels) om te trakteren.

En vanavond heilige boontje gegeten, maar helaas moesten ze veel langer koken bij mij dan bij geedee. Na 40 minuten waren ze nog steeds vrij hard.

Geplaatst:

De heiligen boontjes in de schil dan misschien?? Ik heb ze dus als bonen uít de "dop" gemaakt en een nacht van te voren in het water laten wellen....

Geplaatst:
De heiligen boontjes in de schil dan misschien??

Bedoel je dat je ze dubbel gedopt hebt als bij tuinbonen? Kan dat? Ik ben benieuwd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...